Bez ości: Nestle wprowadza wegańskiego tuńczyka

Rynek wegańskich potraw i produktów rośnie jak na drożdżach. Do „bezmięsnych” burgerów czy parówek jesteśmy już przyzwyczajeni, pora na coś zupełnie nowego: oto wegańska wersja tuńczyka

Publikacja: 31.08.2020 18:03

Bez ości: Nestle wprowadza wegańskiego tuńczyka

Foto: Nestle zaczyna sprzedaż tuńczyka wegańskiego. Fot: Youjeen Cho/Unsplash

O tym, że produkcja mięsa czy wędlin to ogromne obciążenie dla środowiska, słyszał prawie każdy. O tym, jakie spustoszenie w morzach i oceanach powoduje łowienie ryb na masową skalę, mówi się znacznie rzadziej, a to poważny problem i wielkie wyzwanie. Jeśli nie chcemy, by morza zmieniły się w podwodne pustynie, musimy kupować świadomie.

Czytaj też: Nawet jednej kropli mleka: Lindt będzie produkować wegańską czekoladę

To oznacza także rezygnację z niektórych produktów lub poszukiwanie roślinnych zamienników. Na razie najłatwiej mają osoby, które szukają „wegańskiej” wersji wołowiny czy wieprzowiny, dla nich na rynku jest sporo propozycji. Jeśli chodzi o ryby, wybór jest znacznie uboższy.

Nestle, szwajcarski gigant w produkcji żywności (należą do niego tak znane marki, jak kawa Nespresso, batony KitKat, czy lody Haagen Dazs) zaczyna właśnie sprzedaż zupełnie nowego produktu: roślinnego substytutu tuńczyka. 

Vuna: wegański tuńczyk od Nestle

Nowość nosi nazwę „Sensational Vuna” (połącznie słów „vegan” i „tuna”, czyli tuńczyk). Mięso tuńczyka zastąpiono kombinacją sześciu składników roślinnych. Bazę stanowi białko pozyskiwane z grochu. Według zapewnień producenta wegański tuńczyk zawiera niezbędne aminokwasy, jest także pozbawiony sztucznych barwników czy konserwantów.

"tunczyk weganski Nestle"

Sensational Vuna najpierw trafi do sklepów w Szwajcarii. Fot: materiały prasowe

Foto: sukces.rp.pl

Na początku produkt pojawi się w sklepach w Szwajcarii, będzie sprzedawany w słoikach, a także jako składnik gotowych kanapek. Jeśli rynkowe testy przebiegną pomyślnie, można spodziewać się, że „Sensational Vuna” trafi też do innych krajów Europy. Według informacji przedstawicieli firmy trwają również prace nad produktami roślinnymi zastępującymi mięso innych ryb i owoców morza. 

Nestle: od słodyczy do produktów wegańskich

Istniejąca od 1866 roku szwajcarska firma Nestle to światowy potentat w produkcji żywności. W ostatnich latach Szwajcarzy coraz odważniej wchodzą na rynek produktów dla wegan.

Ostatnią dekadę Nestle poświęciło na to, by przeistoczyć się z firmy produkującej słodycze w nowoczesny i odpowiadający na potrzeby młodych konsumentów koncern wytwarzający zdrowie produkty, gwarantujące prawidłowe odżywianie.

W 2017 roku Nestle kupiło między innymi amerykańską firmę Sweet Earth specjalizującą się w produkcji gotowych posiłków wegańskich – w jej ofercie są między innymi wegańskie burrito, wędliny oraz mrożone kanapki.

Z kolei wytwarzane przez Nestle wegańskie burgery można znaleźć w ofercie McDonaldsa w Niemczech, stanowią podstawę kanapki nazwanej The Big Vegan. 

O tym, że produkcja mięsa czy wędlin to ogromne obciążenie dla środowiska, słyszał prawie każdy. O tym, jakie spustoszenie w morzach i oceanach powoduje łowienie ryb na masową skalę, mówi się znacznie rzadziej, a to poważny problem i wielkie wyzwanie. Jeśli nie chcemy, by morza zmieniły się w podwodne pustynie, musimy kupować świadomie.

Czytaj też: Nawet jednej kropli mleka: Lindt będzie produkować wegańską czekoladę
Pozostało 83% artykułu
Kuchnia
Miasto z najlepszą kuchnią na świecie jest w Europie. Porażka potęg kulinarnych
Kuchnia
Ananas z różowym miąższem kosztuje majątek. Rośnie moda na owoce luksusowe
Kuchnia
Kolejna polska restauracja z gwiazdką Michelin będzie na Pomorzu? Decyzja władz
Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?