Jeśli stoisz w miejscu, cofasz się – to stare biznesowe porzekadło ma także zastosowanie w świecie filmowym. Platformy streamingowe oferujące dostęp do filmów i seriali muszą nieustannie kusić użytkowników – aktualnych i potencjalnych – ofertą, która przekona ich do tego, by zapłacili abonament. Sposób na to jest jeden – ekscytujące filmy oraz seriale opowiadające historie, które widzom wydadzą się bliskie.
Netflix w Łodzie. Wspólny projekt z łódzką „filmówką”
To ostatnie jest najtrudniejsze – rok 2021 pokazał, że kluczem do serc widzów na całym świecie nie są hollywoodzkie filmy czy seriale, ale. zaskakujące i intrygujące produkcje, który wniosą coś świeżego do oferty. To właśnie przypadek koreańskiego serialu „Squid Game”, który stał się jednym z hitów Netflixa w 2021 roku. Takich produkcji ta firma potrzebuje jak tlenu, by walczyć o kolejnych widzów.
Czytaj więcej
Anna Nagler, dyrektor ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netflix o tym, czy wykształcił się serialowy i filmowy „styl Netflixa”, a także o tym, z czego wynika wielki sukces nowego serialu „Sexify” zrealizowanego wspólnie z polskimi twórcami.
Jak to zrobić? Trzeba nieustannie szukać nowych talentów i świeżych pomysłów. Właśnie temu służyć ma nowy wspólny projekt Netfliksa i łódzkiej szkoły filmowej. Amerykańska firma rusza z cyklem warsztatów dla studentów i studentek Szkoły Filmowej z Łodzi. Celem jest odkrywanie i rozwijanie młodych talentów, a także pomaganie im w zdobywaniu nowych umiejętności dzięki którym łatwiej będzie im zadebiutować na bardzo zmieniającym się rynku filmowym.
Obie strony zapowiadają, że to projekt długofalowy i ma ułatwić młodym filmowcom dobry start w branży audiowizualnej i budowanie własnej kariery. Warsztaty Netfliksa w łódzkiej „filmówce” to część globalnego projektu tej firmy o nazwie netflix Grow Creative, który umożliwia studentom i studentkom scenopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii brać udział w warsztatach z udziałem ekspertów i ekspertek w tych dziedzinach.