Najlepiej zarabiający influencer na świecie chce kupić TikToka. Ma już inwestora

MrBeast, 26-letni amerykański youtuber ze społecznością fanów na tej platformie, liczącą blisko 350 milionów osób, włączył się do gry o przejęcie kontroli nad TikTokiem.

Publikacja: 22.01.2025 13:15

Jimmy Donaldson swoją popularność zbudował na filmikach, w których rozdawał ludziom pieniądze, a tak

Jimmy Donaldson swoją popularność zbudował na filmikach, w których rozdawał ludziom pieniądze, a także samochody czy domy.

Foto: Hutchins Photo/PAP/Newscom

MrBeast to internetowy fenomen. Ma 27 lat, a zbudował prawdziwe medialne imperium o zasięgu globalnym. Społeczność jego fanów jest ogromna i liczy 346 milionów osób, a Jimmy Donaldson (tak brzmi jego prawdziwe imię i nazwisko) uchodzi za najlepiej zarabiającego twórcę internetowego, co w świecie czołowych influencerów, czerpiących gigantyczne dochody z tworzonych przez siebie treści, stanowi wynik imponujący. Wygląda jednak na to, że Donaldson chciałby zacząć nowy rozdział w swoim życiu – i przeistoczyć się z twórcy contentu we właściciela jednej z najpotężniejszych platform społecznościowych.

Kto kupi TikToka? Pojawił się nowy chętny

Przyjęta w kwietniu 2024 roku w USA ustawa zmusza do sprzedaży przez chińską spółkę ByteDance udziałów w amerykańskim oddziale TikToka, w przeciwnym razie platformie groził zakaz funkcjonowania w Stanach Zjednoczonych. TikTok przegrał sprawę apelacyjną i 19 stycznia przestał działać z USA, a 170 milionów użytkowników straciło dostęp do platformy, z której korzystali na co dzień. 

Donald Trump opóźnił wejście w życie tej decyzji swoim rozporządzeniem z 20 stycznia i tym samym przywrócił działanie serwisu w USA. Nie zrezygnował jednak z żądania sprzedaży udziałów w serwisie inwestorom z USA. O tym, kto kupi TikToka, spekuluje się od pewnego czasu. Trump wskazał niedawno, że mógłby to być Elon Musk, w porozumieniu z Larrym Ellisonem, innym z amerykańskich miliarderów.

Czytaj więcej

„Najbardziej lubiany człowiek w internecie” ma kłopoty. Pozew na 54 strony

Niespodziewanie chęć przejęcia udziałów w TikToku zadeklarował także Jimmy Donaldson czyli MrBeast. Partnerem Donaldsona w tej transakcji miałby być między innymi amerykański przedsiębiorca internetowy Jesse Tinsley, twórca m.in. serwisu employer.com. 

Swoje zainteresowanie TikTokiem MrBeast po raz pierwszy zgłosił 14 stycznia, gdy we wpisie w serwisie X napisał: „No dobrze, kupię TikToka, by nie został zakazany”. Dodał też, że prowadzi rozmowy na ten temat z kilkoma miliarderami. 

Zainteresowanie Donaldsona wspomnianą transakcją potwierdziło oficjalne oświadczenie, przedstawione przez reprezentującą Donaldsona kancelarię prawną. W propozycji nie padły żadne kwoty, ale Donald Trump oszacował niedawno wartość TikToka na bilion dolarów. Warto dodać, że Trump, zezwalając na dalsze działanie TikToka w USA, zaznaczył, że docelowo amerykańskie podmioty powinny mieć 50 procent udziałów w spółce, której dotyczy spór. 

MrBeast: kim jest najbardziej znany youtuber świata?

Jimmy Donaldson urodził się 7 maja 1998 roku w Wichita, w amerykańskim stanie Kansas. Dla kariery youtubera porzucił naukę i skupił się na tworzeniu treści wideo. Jego pierwszy kanał na Youtube poświęcony był grze Minecraft.

Sukces przyszedł, gdy zaczął nagrywać filmy, w których podejmował nietypowe wyzwania. Odliczał na przykład przed kamerą od 1 do 100 tysięcy, próbował pobić rekord świata w długości przejazdu Uberem albo przed kamerą przez wiele godzin słuchał ogłupiającej piosenki. To przełożyło się na dużą popularność w serwisie Youtube. 

Z czasem ponownie zmienił formułę tworzonych przez siebie treści – rozdawał przed kamerą pieniądze, zazwyczaj bardzo duże kwoty – zostawiał np. w restauracji napiwki w postaci sztabek złota. Potem dodatkowo podniósł stawkę – oprócz pieniędzy, rozdawał ludziom także domy, jachty czy samochody. Równocześnie realizował programy w stylu reality show, w jednym z nich na przykład drobiazgowo odtworzył scenografię popularnego serialu Netfliksa „The Squid Game” i zaprosił do zabawy uczestników, którzy walczyli o nagrody.

Taki format treści pomógł mu wskoczyć na czoło listy najpopularniejszych youtuberów na świecie. Dzisiaj jest w tym zestawieniu numerem 1: jego główny kanał śledzi 346 milionów osób. 

MrBeast uznawany jest za najlepiej zarabiającego obecnie twórcę internetowego – „Forbes” ocenia, że w ubiegłym roku działalność na YouTubie przyniosła mu 85 milionów dolarów.

Warto dodać, że MrBeast dba o to, by dla wszystkich czytelny był jego wizerunek „sympatycznego człowieka”. Służą do tego  w tym projekty, w których pokazuje, w jaki sposób pomaga innym. Donaldson m.in. finansował sadzenie drzew, kupował bezdomnym mieszkania i domy, opłacił także operację usunięcia zaćmy u 20 tysięcy osób, których nie było stać na taki zabieg. Ta ostatnia akcja wzbudziła w USA ogromne poruszenie i przyczyniła się do umocnienia wizerunku MrBeasta jako „najsympatyczniejszego człowieka w internecie”.

MrBeast to internetowy fenomen. Ma 27 lat, a zbudował prawdziwe medialne imperium o zasięgu globalnym. Społeczność jego fanów jest ogromna i liczy 346 milionów osób, a Jimmy Donaldson (tak brzmi jego prawdziwe imię i nazwisko) uchodzi za najlepiej zarabiającego twórcę internetowego, co w świecie czołowych influencerów, czerpiących gigantyczne dochody z tworzonych przez siebie treści, stanowi wynik imponujący. Wygląda jednak na to, że Donaldson chciałby zacząć nowy rozdział w swoim życiu – i przeistoczyć się z twórcy contentu we właściciela jednej z najpotężniejszych platform społecznościowych.

Pozostało jeszcze 87% artykułu
Biznes
Europejska marka luksusowa przejęta przez Chińczyków. Skusiły ich świetne wyniki
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Biznes
Firma z Sycylii chce zablokować nowy biznes Zary. Spór o dwie litery w nazwie
Biznes
Porażka miliardera w walce o sukcesję. Zapadła decyzja w "procesie dekady"
Biznes
Europejski „król luksusu” w tarapatach. Spadek wartości o 30 miliardów euro
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes
Sukcesja w polskich firmach. Ekspertka: Problemem jest „syndrom założyciela”
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego