W portfolio Inditeksu, hiszpańskiego giganta odzieżowego, znajduje się siedem marek. Najważniejsza wśród nich jest Zara. Stery w firmie po jej założycielu i dotychczasowym prezesie koncernu, Amancio Ortedze, przejęła jego 39-letnia córka. Marta Ortega Pérez pracuje nad zmianą wizerunku marek w portfolio Inditeksu, przede wszystkim Zary — najważniejszej z nich.
Nowe porządki w Zarze — marka wkracza do świata luksusu
Zara to oczko w głowie Marty Ortegi Pérez, która zasiadła w zarządzie Inditeksu 1 kwietnia 2022 roku. Marka, która od początku jest skierowana do nieco bardziej zamożnych i aspirujących przedstawicielek klasy średniej, odpowiada za 73 procent dochodów Inditeksu.
Klientki i klienci Zary z pewnością zdążyli zauważyć wzrost cen produktów marki. To samo dotyczy pozostałych marek wchodzących w skład „rodziny” Inditeksu, między innymi Bershki i Pull & Bear.
Czytaj więcej
Zara, marka hiszpańskiego koncernu Inditex, w 2022 roku poradziła sobie świetnie. Tego nie można powiedzieć o Massimo Dutti, marce znanej z ubrań dyskretnych, ale eleganckich. Czy kłopoty Massimo Dutti oznaczają, że znudziła nam się moda formalna?
Nowa polityka cenowa w Zarze i innych markach wynika nie tylko z kryzysu gospodarczego i zwiększonych kosztów prowadzenia biznesu, które dały się we znaki również takiemu gigantowi jak Inditex. Marta Ortega Pérez chce osiągnąć jeszcze jeden cel, czysto wizerunkowy.