Zalando to najpopularniejszy w Europie internetowy sklep odzieżowy. Od pewnego czasu, w reakcji na kryzys, niemiecki gigant podejmuje kolejne kroki zmierzające do dostosowania skali swojej działalności do obecnej sytuacji gospodarczej w Europie. Decyzja o redukcji asortymentu nastąpiła po niedawnym zwolnieniu części pracowników i cięciach w budżetach.
Fashion United: Zalando redukuje liczbę produktów
Od założenia Zalando przez Davida Schneidera i Roberta Gentza w 2008 roku niemiecki odzieżowy sklep internetowy notował dynamiczny wzrost skali działalności — i zysków. Niestety, od pewnego czasu trwa przerwa w niczym niezmąconym okresie prosperity.
Czytaj więcej
Zalando, europejski potentat e-commerce, zapowiada duże zwolnienia. Pracę ma stracić kilkaset osób. Szefostwo firmy przekonuje, że to konsekwencja spowolnienia gospodarczego. Zwolnienia obejmą nie tylko szeregowych pracowników, ale i management.
Sposobem na poradzenie sobie z trudnym okresem ma być między innymi przegląd produktów dostępnych na Zalando i usunięcie niektórych z nich. Zabieg ten ma na celu upłynnienie sprzedaży. Jako pierwsza informację o planach Zalando podał branżowy serwis Fashion United, powołując się na telefoniczną rozmowę z przedstawicielem firmy.
„Od roku 2020 do 2022 liczba produktów do kupienia na Zalando wzrosła z 700 tysięcy do prawie dwóch milionów” – informuje Fashion United. Wzrostowi sprzedaży sprzyjał okres pandemii — ludzie chętnie kupowali wówczas ubrania i inne produkty przez internet.