Takashi Murakami wielu osobom znany jest jako artysta wytyczający od lat własną ścieżkę w świecie pop-artu, ale zapewne jeszcze więcej osób kojarzy go jako twórcę, który ma na koncie współprace ze znanymi markami. Początkiem globalnej rozpoznawalności Murakamiego była współpraca z marką Louis Vuitton.

Czytaj też: Obraz Matejki jako mural w Paryżu. Jego autor na tym zarabia

Efektem tej działalności były słynne torby francuskiego domu mody. Japończyk klasyczny projekt potraktował bardzo odważnie, bawiąc się konserwatywnym monogramem marki Louis Vuitton. Zrobił to w swoim stylu, chętnie sięgając po niezwykle żywe kolory. 

""

Takashi Murakami. Fot: materiały prasowe

sukces.rp.pl

Współpraca z Louis Vuitton wywołała sensację i stanowiła początek całej serii współprac innych artystów z domami mody. Murakami znany jest z tego, że chętnie podejmuje tego typu działania ze znanymi markami. Właśnie możemy podziwiać efekt kolejnej z nich: Takashi Murakami zaprojektował etykiety do limitowanej edycji butelek francuskiej wody mineralnej Perrier.

Marka Perrier ma na koncie wiele współprac z artystami, wśród nich byli między innymi tak wybitni twórcy jak Andy Warhol czy Salvador Dali. Murakami dołączył do tego grona ze swoimi „roześmianymi kwiatkami”, a więc z estetyką inspirowaną pop-artem, kulturą kawaii czy mangą. Limitowana edycja butelek Perrier x Takashi Murakami pojawiła się na ponad 20 rynkach na całym świecie, między innymi w Rosji, Francji, Tajlandii, USA i w Polsce.

W Warszawie dodatkowo powstał specjalny mural wykorzystujący elementy zaprojektowane przez Takashkiego Murakamiego. Można go oglądać na jednej ze ścian budynku przy ulicy Parkingowej w centrum stolicy. Mural, pełen charakterystycznych „roześmianych kwiatów” autorstwa Murakamiego, będzie można oglądać do 15 lipca.