Darmowe torby papierowe z logiem Zary w wielu przypadkach mają krótkie życie i nierzadko lądują w śmietniku tuż po dokonaniu zakupu – zwłaszcza torby papierowe. Inditex, koncern będący między innymi właścicielem takich marek jak Zara, Massimo Dutti czy Bershka, chce ograniczyć to szkodliwe dla środowiska zjawisko. Odtąd za torby trzeba będzie zapłacić.
Płatne torby w Zarze – na początek w Hiszpanii
W oświadczeniu Inditex, największy koncern odzieżowy na świecie, poinformował, że we wszystkich sklepach Zary w Hiszpanii papierowe torby będą odtąd kosztować 10 eurocentów (ok. 50 groszy). To posunięcie ma zniechęcić klientów do szybkiego wyrzucania papierowych toreb.
Czytaj więcej
Marka Uterque, najbardziej luksusowa i selektywna w rodzinie marek odzieżowych należących do Inditexu, hiszpańskiej firmy będącej właścicielem między innymi Zary, znika z rynku. Wchłonie ją marka Massimo Dutti.
Wprowadzenie opłat ma wywołać czysto psychologiczny efekt: jeżeli za coś się zapłaciło, to nie będzie się chciało tak szybko się tego pozbyć. Reklamówki od zawsze były dla większości klientów pozornie bezużytecznym przedmiotem, co sprawia, że łatwiej jest im je wyrzucić.
Jak poinformował podczas konferencji prasowe przedstawiciel Inditeksu, płatne torby Zara planuje wprowadzić również w innych krajach europejskich. Nie wiadomo jednak, kiedy to się stanie na poszczególnych rynkach.