Przygotowany przez zaproszonych przez Highsnobiety ekspertów i wykorzystujący dane wyszukiwarki Lyst kwartalny raport Next 20 zawsze przynosi wiele ciekawych informacji na temat zmieniającego się obrazu świata mody.
Tym razem, z powodu zamknićie salonów i intensywnych działań w internecie, raport jest wyjątkowy, bo pozwala przekonać się, które marki najlepiej poradziły sobie w czasie pandemii koronawirusa i kto ma największe szansę na to, by w najbliższym czasie kształtować młodą kulturę.
Biegacze dyktują warunki
Na pierwszym miejscu zestawienia marek, które w minionym kwartale najszybciej zyskiwały popularność, znalazł się Salomon – francuski producent butów i odzieży sportowej, który w zeszłym roku został kupiony przez chińską grupę Anta Sports. Do tej firmy należą też inne znane marki, takie jak Wilson, Atomic czy Arc’teryx. Chińczycy nie kryją, że ich celem jest dogonienie największych rywali – Nike i Adidasa.
Czytaj też: Koniec ery jeansów. Spodnie dresowe to nowy standard
Popularność odzieży sportowej i techwearu widać również dzięki wysokim pozycjom innych marek w Next 20. Na 4 miejscu znalazła się firma Hoka One One, na 9 – Arc’Teryx, na 12 – firma nowego dyrektora kreatywnego Givenchy, 1017 Alyx 9SM, a na 13 – szwajcarska On, która niedawno pokazała pierwsze efekty współpracy z Rogerem Federerem.
Modę kształtują Tik-Tok i podcasty
Raport przygląda się również „pionierom kulturalnym”, czyli artystom, działaczom społecznym i celebrytom, których głos najszybciej przebijał się w ostatnich miesiącach w mediach społecznościowych. Po raz kolejny zwyciężyła gwiazda Tik-Toka – Charli D’Amelio.