Co w takim razie stało się dla nas ważne w 2020 roku? Z jednej strony – pragniemy poczucia bezpieczeństwa. Z drugiej strony zależy nam na komforcie, potrzebujemy przestrzeni, w której możemy poczuć się bezpiecznie i wygodnie. Jak połączyć te cechy w świecie motoryzacji?
Nowa Klasa S: innowacje i bezpieczeństwo
Mercedes Klasy S to od wielu dekad flagowy model w ofercie firmy. Te samochody stały się synonimem tego, co w motoryzacji jest możliwe i jak daleko sięgają technologiczne innowacje. Nowa Klasa S pozostaje wyznacznikiem luksusu i komfortu w świecie motoryzacji.
Nie powinno więc dziwić, że najnowsza wersja Klasy S, model Mercedesa pokazany w tym roku, to samochód niezwykle innowacyjny. Klasa S zawsze wyznaczała kierunki rozwoju, nie tylko dla innych samochodów z rodziny Mercedesa, ale często także dla całej branży. To, co przełomowe w motoryzacji, najpierw pojawiało się w modelach Klasy S.
Nowa Klasa S kontynuuje tę tradycję. Inteligentne zawieszenie E-Active Body Control zapewnia kierowcy i pasażerom wyjątkowy komfort podróży, ale też bezpieczeństwa, jeśli pojawia się ryzyko kolizji bocznej, nadwozie zostaje podniesione, by chronić osoby w środku.
Mercedes jest ekspertem w dziedzinie projektowania układów aktywnego zawieszenia, prace nad takimi rozwiązaniami prowadzone są od ponad 40 lat. Zawieszenie E-Active Body Control aktywnie tłumi ruchy nadwozia, dzięki czemu samochód nie „nurkuje” podczas hamowania.
Dodajmy do tego tylną oś skrętną nowej konstrukcji, dzięki modyfikacjom wychyla ona tylne koła nawet o 10 stopni. To sprawia, że nowa Klasa S, samochód o długości przekraczającej pięć metrów, ma promień skrętu nieodbiegający od aut kompaktowych. Auto zostało też wyposażone w reflektory Digital Light o wysokiej rozdzielczości (łącznie 2,6 miliona pikseli), z systemem rozpoznawania zagrożeń.
Nowa Klasa S: komfort i interaktywność
Innowacje dotyczą nie tylko właściwości jezdnych, zachowania samochodu na drodze czy poprawy bezpieczeństwa pasażerów. Nowa Klasa S to też przykład nowego podejścia do kwestii komfortu podczas podróży. Przednie fotele mają aż 19 silników, wyposażono je też w 10 nowych programów masażu. Producent chwali się, że oferuje swoim klientom najdoskonalszy na świecie system ustawień foteli.
Co jeszcze? 64 barwy oświetlenia Ambiente pozwalają podświetlić wnętrze samochodu w sposób, który najbardziej odpowiada pasażerom. Kolory zmieniają się, można też oświetlać określone części wnętrza we wskazany przez kierowcę sposób.
Interaktywny asystent jazdy MBUX monitoruje ruchy głowy i rąk pasażerów i kierowcy i na tej podstawie potrafi „odgadywać”, które funkcje należy uruchomić. Nową Klasę S wyposażono w 31 głośników o łącznej mocy 1350W, a sercem całego systemu multimedialnego, wzbogaconego o rozwiązania rzeczywistości rozszerzonej, jest ekran główny o przekątnej 12,8 cala. To najbardziej rozbudowany system multimedialny w historii S-klasy.
Zamiarem projektantów nowej Klasy S było stworzenie samochodu jako bezpiecznej i komfortowej przestrzeni pomiędzy domem a pracą. To element zmiany, która dokonuje się w myśleniu o motoryzacji – nie chcemy jedynie pojazdu, który ma przemieszczać się z punktu A do B. Auto ma być tak samo „nasze” jak dom czy biuro, w takim samym stopniu powinno oddawać osobowość właściciela, odzwierciedlać jego styl życia, zapewniać komfort i bezpieczeństwo. W ostatnich miesiącach te potrzeby stały się jeszcze bardziej aktualne, ale tutaj, jak w innych dziedzinach związanych z motoryzacją, nowy Mercedes Klasy S to przykład takiego innowacyjnego myślenia o motoryzacji.
Materiał powstał we współpracy z marką Mercedes Benz Polska