Szukaj

Sprzedaż na Amazon ma kluczowe znaczenie dla eksportu i rozwoju na rynkach zagranicznych

Materiał powstał we współpracy z AMAZON

Ponad 7 200 przedsiębiorców rozwija swój biznes dzięki produktom i usługom Amazon

Na Amazon znajdziemy ofertę ponad 3 mln sprzedawców. Rodzime firmy coraz częściej decydują się na sprzedaż za pośrednictwem Amazon. Biznes oparty o platformę nie wymaga dużych nakładów finansowych, a jednocześnie daje dostęp do licznej bazy klientów i pozwala się rozwijać. Przedsiębiorstwa mogą sprzedawać swoje produkty do ponad 180 krajów na całym świecie. Wiele firm, które rozpoczęły sprzedaż na Amazon, w krótkim czasie odniosło znaczące, nieraz wręcz spektakularne, wzrosty sprzedaży. Biznesy, które początki swojej działalności często zawdzięczają przypadkowi, rozwinęły się w firmy o międzynarodowym zasięgu. Przerastając tym samy oczekiwania właścicieli. Poznajcie historie polskich przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na sprzedaż z Amazon.   

Indiańskie wigwamy na europejskich rynkach

Cozydots

Pomysł namiotu tipi powstał podczas urlopu macierzyńskiego – mówi Katarzyna Wojtczak z firmy Cozydots. – Za czasów mojej młodości budowaliśmy bazy pod stołem, z koców, krzeseł. My postanowiliśmy naszym dzieciom ułatwić to zadanie. Sprzedając nasz pierwszy, namiot nie sądziliśmy, że firma aż tak mocno się rozrośnie. W tej chwili poprzez nasz sklep internetowy, jak i Marketplace Amazon nasze produkty trafiają na rynek całej Europy i Ameryki Północnej. W pierwszym roku działalności sprzedaliśmy około 400 namiotów, pod koniec ubiegłego roku sprzedaż sięgnęła kilku tysięcy sztuk.

Pomysły na kolejne linie produktów założycielki firmy Cozydots czerpią z życia. W swojej szwalni w Białymstoku tworzą wysokojakościowe zabawki oraz elementy dekoracyjne do pokojów dziecięcych.

Dla Marketplace Amazona stworzyliśmy specjalne produkty, które są pakowane w inny sposób. Jest to cała linia produktów, które można kupić tylko i wyłącznie na Amazon – dodaje Katarzyna Wojtczak.

Przyznaje także, że firma korzysta z usługi Amazona FBA. Jest to system, który pozwala przedsiębiorcom przenieść trochę odpowiedzialności na Amazon. Platforma zajmuje się promocją, dystrybucją, odpowiedzialnością za zwroty, co znacznie ułatwia pracę sprzedającym.

E-commersowe marzenie

Kotarbau

Jeszcze podczas nauki w szkole średniej, Michał Kotarba, właściciel marki Kotarbau, marzył o rozpoczęciu sprzedaży online. Kiedy 6 lat temu okazało się, że ma dostęp do producentów okuć metalowych i artykułów meblowych, rozpoczął działalność na rynku e-commerce.

Tak naprawdę wszystko, co jest stworzone z metalu staramy się mieć w ofercie – mówi Michał Kotarba. – W 2016 r. zatrudnialiśmy 3 osoby, przez ostatnie 3 lata zwiększyliśmy zespół do ponad 20 pracowników pracujących przy realizacji zamówień czy obsłudze klienta. Internet daje bardzo wiele możliwości dzięki dostępowi do wielu klientów w Polsce, Europie i na całym świecie.

Kotarbau od stycznia 2019 r. realizuje sprzedaż również przez strony Amazon. Pierwszym produktem udostępnionym na platformie były kotwy ogrodowe – bardzo nietypowy towar, który okazał się być hitem.

Od początku naszym małym marzeniem była sprzedaż na Amazonie – przyznaje Michał Kotarba. – Dzięki platformie  wysyłamy około 7 tysięcy paczek miesięcznie. Z czego 2000 paczek miesięczne wysyła dla nas Amazon. Sprzedaż za pośrednictwem FBA to świetne narzędzie, dające nam możliwości zwiększenia sprzedaży.

Muszę przyznać, że sprzedaż na platformie przerosła trochę nasze oczekiwania, ponieważ 60-70 proc. przychodów firmy stanowi Amazon – dodaje Michał Kotarba.

Sprzedaż głównie w Internecie

Mr. GUGU

Dla nas Internet jest tym kanałem, który generuje 90 proc. sprzedaży – twierdzi Jakub Chmielniak, właściciel marki Mr. GUGU, sprzedającej ubrania z oryginalnymi nadrukami. – Na początku byłem tylko ja. Dziś organizacja zatrudnia ponad 150 osób i wciąż dynamicznie się rozwija. Łączna suma sprzedaży na Amazonie, jaką udało nam się uzyskać do tej pory, to ponad 100 tys. euro. Składa się na nią ponad 2000 zamówień zrealizowanych do różnych krajów europejskich. Całość produkcji od opracowania wzorów, poprzez przygotowanie nadruku, po wysyłkę odbywa się w Bielsku Białej.

Współpracę z Amazon firma rozpoczęła na początku 2017 roku. Produkty Mr. GUGU wysyłane są do klientów, m.in.: poprzez program Fullfilment by Amazon. Sprzedawca dostarcza je do wybranego Centrum Amazon, a firma zajmuje się całą resztą – magazynowaniem, logistyką i obsługą klienta.

Amazon zapewnił nam łatwy dostęp nie tylko do rynku brytyjskiego, niemieckiego, ale też francuskiego, hiszpańskiego czy włoskiego – przyznaje Jakub Chmielniak.

Świeczki z duszą

Candellana

Firma Candellana wytwarza oryginalne świeczki. Produkuje świeczki parafinowe oraz świeczki w betonowych pojemniczkach, a całość operacji realizowana jest w Polsce.
Jak wszystko co dobre, firma zrodziła się ze szczęśliwego przypadku – zdradza Marek Kaliński. – W 2013-14 roku posiadałem agencję kreatywną, która zajmowała się produkcją gadżetów dla różnych instytucji kultury oraz biznesu. Szczęśliwie jednym z nich było muzeum w Warszawie, które zamówiło serię zimowych gadżetów z królem Janem III Sobieskim. Wśród naszych pomysłów znalazła się świeczka, której niestety żaden z podwykonawców nie chciał zrealizować. Tak rozpoczęła się produkcja pierwszej świeczki o nietypowym kształcie.

Dziś firma sprzedaje od 10 do 15 tysięcy produktów miesięcznie. Mają one bardzo nietypowych wzorów.

Rośniemy bardzo szybko, ponad 300 proc. rok do roku – przyznaje Marek Kaliński. – Bezpośrednią współpracę z Amazon, podjęliśmy niedawno, w 2019 roku. W tym momencie nasza główna sprzedaż prowadzona jest na rynku Niemckim, kolejnym rynkiem będzie Francja. 

Podjęliśmy też serię działań związanych z prawną współpracą z Amazon. Jednym z nich jest zastrzeżenie znaku towarowego – dodaje Marek Kaliński.  

Działania te są niezwykle ważne w kontekście ich oryginalnych produktów. Amazon dba o oryginalne towary i posiada szereg narzędzi wspierających sprzedawców, posiadających własne, nietypowe wzornictwo czy pomysł na produkt.

Sprzedaż na miarę czasów

VBChome

Mateusz Tymarkiewicz, właściciel firmy VBChome, zaczerpnął pomysł na prowadzenie firmy od rodziców, którzy od lat zajmują się stacjonarną sprzedażą wyposażenia łazienek i kuchni. Idąc z duchem czasu, wprowadził firmę w handel internetowy.

Przygoda z Amazon rozpoczęła się przez oczywisty rozwój firmy – mówi Mateusz Tymarkiewicz. – Amazon okazał się rynkiem, gdzie szybko mogliśmy rozwinąć sprzedaż naszych produktów. Produkty na stronach Amazon są bardzo mocno promowane, dzieje się tak poprzez słowa kluczowe, kampanie reklamowe, w których często występujemy.

Dziś produkty firmy – polskie artykuły z przeznaczeniem do łazienek i kuchni, takie jak wanny, umywalki, baterie czy zlewy, dostępne są na rynku niemieckim, austriackim, szwajcarskim, francuskim, włoskim i hiszpańskim.

Doniczkowa moda

PAFEN

PAFEN to ciekawy przykład przedsiębiorstwa, dla którego pierwotny rynek importu, docelowo stał się rynkiem eksportu. Kilkanaście lat temu firma rozpoczęła swoją, działalność ściągając produkty z Niemiec z myślą o polskich klientach. Dzisiaj właściciele dystrybuują produkty już nie tylko w Polsce, ale w całej Europie – włączając w to pierwotny rynek importu, znajdujący się za zachodnią granicą kraju.

Oferta firmy PAFEN, to przede wszystkim doniczki i konewki do domów i ogrodów – w najróżniejszych rozmiarach i kształtach. Mamy wielu klientów, którzy co roku wymieniają doniczki na nowe kolory, kolekcje. Tak, aby aranżacja ogrodu zawsze była modna – przyznaje właściciel firmy, Piotr Hamada.

Firma z Gubina w 2017 r. postanowiła udostępnić produkty również poprzez strony Amazon. Od początku współpracy, sprzedają swoje nietypowe doniczki na rynku niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim oraz na wyspach brytyjskich. Odkąd rozpoczęliśmy współpracę z Amazon, sprzedaż znacząco nam wzrosła, przez co zwiększyliśmy przestrzenie magazynowe – mówi Piotr Hamada. – Obecnie produkty wysyłamy bezpośrednio do Centrów Amazon, aby zamówienia były jeszcze szybciej realizowane i szybciej trafiały do klientów.

Kobieca marka

Marka GLOV została stworzona w 2012 roku przez dwie przyjaciółki, Monikę Żochowską oraz Ewę Dudzic.

Wszystko zaczęło się oczywiście od pomysłu – mówi Monika Żochowska. GLOV zastępuje bardzo skomplikowany proces demakijażu, który zazwyczaj wymaga kilku etapów: oczyszczania, peelingu, tonizacji. Mamy tutaj jeden produkt, który właściwie za jednym pociągnięciem zmywa makijaż tylko za pomocą wody, tonizuje, pilinguje i oczyszcza.

Przez kilka lat naszej działalności rozwinęłyśmy sprzedaż off-line, czyli w sklepach w sieciach perfumerii czy drogerii. Trochę zaniedbałyśmy sprzedaż internetową. Szukałyśmy możliwości jak to najszybciej nadgonić. Oczywiście pierwszym rozwiązaniem był Amazon – przyznaje Ewa Dudzic. – Amazon daje możliwości szybkiego rozwoju w międzynarodowej sprzedaży internetowej.  Poza tym zapewnia serwis logistyczny, obsługę klienta, więc to było naturalne rozwiązanie, strategia dla nas.

Współpraca marki GLOV z Amazon rozpoczęła się w 2018 roku, od tego czasu przedsiębiorstwo notuje 100 proc. wzrost rok do roku.

Dywany z Radomska

Tapiso to firma założona w 1991 r. w Radomsku, która oferuje szeroki wybór wysokiej jakości tradycyjnych i nowoczesnych dywanów, wykładzin i chodników. Dzięki współpracy z Amazon i korzystaniu ze wszystkich oferowanych programów, Tapiso nie tylko zwiększyło wyniki sprzedaży, ale również poszerzyło grono odbiorców – nawet o mieszkańców Wysp Wielkanocnych.

Byliśmy na targach e-commerce, gdzie dowiedzieliśmy się, że można sprzedawać przez Amazon – mówi Maciej Grabowski z Tapiso. – Amazon jest jednym z trzech największych Marketplaców w Europie i okazał się bardzo dobrym wyborem, ponieważ pozwolił nam nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale poprawić nasze usługi. Sprzedaż przez Amazon daje dużo satysfakcji, gdyż nasze dywany mogła docierać w każdy zakątek świata.

Materiał powstał we współpracy z AMAZON

Zamknij
Zamknij