Polska pokochała catering dietetyczny.
Z czego wynika sukces diet pudełkowych?


JAKUB KUKUŁA: Dieta pudełkowa w Polsce jest fenomenem na skalę światową. Na Zachodzie funkcjonuje kilka dużych firm z tego segmentu, ale zazwyczaj działają jedynie w największych miastach i dziennie przygotowują nie więcej niż kilkaset zamówień.
Kiedy pięć lat temu stworzyłem firmę Kukuła Healthy Food, moda na bycie fit była już bardzo wyraźna. Powstawało mnóstwo siłowni, ale dostęp do zdrowych posiłków był ograniczony, co znacząco wpłynęło na sukces cateringu dietetycznego. Polacy pokochali dietę pudełkową i co najważniejsze – mają zaufanie do tego typu usług.

Zaufanie ma teraz szczególne znaczenie.
Jakie zmiany w firmie wymusiła pandemia?


JK: Pracownicy od początku istnienia firmy pracują w odzieży ochronnej, w rękawiczkach i maskach. Dostawy wjeżdżają osobną windą towarową, więc produkcja nie ma kontaktu z dostawcami. Od czasu wybuchu pandemii jeszcze bardziej zaostrzyliśmy procedury bezpieczeństwa. Załoga została podzielona
na dwie grupy, by zmiany nie miały
ze sobą kontaktu. Po każdej zmianie
następuje dezynfekcja. Ponadto dwa
razy dziennie mierzymy temperaturę wszystkim pracownikom.


Jak wygląda przygotowanie
programów dietetycznych?

JK: Mamy oddzielne kuchnie dla diet
specjalistycznych, takich jak bezglutenowa czy tarczycowa, oraz dla diet
indywidualnych. Jako jeden z nielicznych cateringów w Polsce jesteśmy członkiem Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej, więc mamy regularne kontrole. Musimy spełniać rygorystyczne wytyczne, by nie utracić członkostwa. Bazujemy na sprawdzonych recepturach tworzonych przez naszych kucharzy i dietetyków.

Jaka jest rola szefa kuchni w całym procesie?

JK: Szef kuchni ustala całe menu i zajmuje się dietami bez wykluczeń. Do diet specjalistycznych i indywidualnych mamy kolejnych, dedykowanych kucharzy. Przy tworzeniu diet specjalistycznych, jak bezglutenowa czy tarczycowa, dodatkowo konsultujemy się z lekarzami i ekspertami w danej dziedzinie. Słuchamy też sugestii klientów. Dzięki nim w naszej ofercie znalazły się np. dieta ketogeniczna, SIRT oraz dieta wzmacniająca odporność.

Zdrowy styl życia to nie tylko dieta, ale też myślenie o ekologicznych kosztach naszych decyzji jako klientów. Jak państwo reagują na te potrzeby?

JK: Zamówienia przyjmujemy z jednodniowym wyprzedzeniem, więc wiemy dokładnie, ile produktów potrzebujemy. Przygotowujemy określoną liczbę posiłków, używamy dużych zbiorczych opakowań, więc generujemy mniej śmieci. Staramy się działać w zgodzie z filozofią „zero waste”. Nie marnujemy żywności, a klienci dostają zestawy zdrowych posiłków na cały dzień. Dbamy o najwyższą jakość i smak dań, by były zjadane przez klientów do końca.

Materiał powstał we współpracy z Kukuła Healthy Food