Awans to cel niemal każdego pracownika, jego zdobycie jest motywacją do rozwoju i zdobywania nowych umiejętności. Wielu pracodawców zakłada, że awans to sposób na mocniejsze związanie pracownika z firmą i zapobieżenie jego odejściu. Okazuje się jednak, że to nieprawda. Tak przynajmniej wynika z nowej analizy ADP Research Institute. Z czego to wynika?
Raport: pracownicy, którzy dostali awans, często odchodzą z pracy
Eksperci ADP przeanalizowali dane pochodzące od 1,2 miliona osób pracujących w firmach w USA, które w latach 2019-2022 zatrudniały co najmniej tysiąc pracowników. Badacze na podstawie uzyskanych danych stworzyli model pozwalający przewidzieć ryzyko odejścia danego pracownika z pracy po pierwszym awansie.
Czytaj więcej
Zmiana generacyjna przynosi ze sobą nowe trendy także na rynku pracy. Przedstawiciele pokolenia Z nie przestają zaskakiwać na tym polu. Najnowsze zjawisko to trend „Lazy Girl Job”. Na czym polega i dlaczego błyskawicznie stał się popularny?
Jak ustalono, aż 29 procent pracowników, którzy uzyskali awans, rezygnuje z pracy zaledwie miesiąc po tej decyzji.
Z czego to wynika? Jak wskazują autorzy analizy, awans oraz związane z nim nowe stanowisko sprawiają, że pracownicy czują się bardziej atrakcyjni dla innych pracodawców. Eksperci zaznaczają, że dotyczy to przede wszystkim tych, którzy mają niskie kwalifikacje i niskie płace. „Nazwa stanowiska pomaga rekruterom zorientować się, jakie doświadczenie i umiejętności ma potencjalny kandydat do pracy – szczególnie gdy pracownik nie ma innych znaczących zalet, na przykład dyplomu czy certyfikatu” – czytamy.