Ceny dóbr i usług luksusowych, w zależności od kategorii, poszły mocno w górę, nawet o kilkanaście procent. Najbardziej podrożały takie produkty jak wina czy whisky, a także samochody luksusowe i wypoczynek. Przyczyny podwyżek cen usług i produktów luksusowych? Dobrze znane – wzrost cen energii elektrycznej i surowców, do tego problemy z ciągłością dostaw, zmiany kursów walut i inflacja.
Takie wnioski płyną z raportu pod tytułem „Global Wealth and Lifestyle Report”, który opublikował szwajcarski bank Julius Bär specjalizujący się w obsłudze zamożnych klientów.
Milionerzy też odczuwają skutki inflacji i drożyzny
Wyniki raportu „Global Wealth and Lifestyle Report”, który przygotował bank Julius Bär we współpracy z Ipsosem, bazują na analizie koszyka 12 dóbr i ośmiu usług, z których korzystają zamożni konsumenci. Mowa między innymi o cenach luksusowych torebek, nieruchomości, menu degustacyjnych w restauracjach z trzema gwiazdkami Michelin, lotów w klasie biznes, noclegów w pięciogwiazdkowych hotelach czy opłaty za kursy MBA.
Czytaj więcej
Ponad jednej trzeciej Europejczyków doskwiera samotność – wynika z raportu Komisji Europejskiej. Cierpią nie tylko seniorzy, także młodzi ludzie. W którym kraju jest najwięcej osób, które czują się samotne i jak wypada na tym tle Polska?
Na zlecenie banku Julius Bär Ipsos zebrał dane między listopadem 2022 roku a marcem 2023 roku. Przeanalizowano między innymi ceny w markowych butikach, sklepach internetowych i u autoryzowanych dystrybutorów w 25 największych krajach świata. Przeprowadzono też ankietę wśród osób posiadających majątek o wartości co najmniej miliona dolarów.