Wartości, które wyznajemy wpływają na decyzje, które podejmujemy na co dzień. Z badania przeprowadzonego w gronie 36 tysięcy mieszkańców 30 krajów z całego (również wśród Polaków) wynika, że przedstawiciele generacji Z znacząco odstają pod tym względem od starszych pokoleń. Okazuje się, że „Zetki” to hedoniści pragnący sukcesu zawodowego, władzy i bogactwa.
Generacja Z: hedoniści żądni władzy, pieniędzy i sukcesu
Wartości, którymi ludzie kierują się w swoim życiu, konsolidują się i krzepną już we wczesnej dorosłości. Każde pokolenie dorastało w nieco innym środowisku kulturowym i społecznym, co ma niebagatelny wpływ na istniejące pomiędzy nimi różnice.
Okazuje się, że na tle starszych generacji pod względem wyznawanych wartości wyróżnia się pokolenie Z, czyli osoby, które przyszły na świat w latach 1997-2012. To obecnie największa generacja na świecie. Już niebawem „Zetki” będą stanowić 27 procent globalnej siły roboczej.
Czytaj więcej
Przedstawiciele pokolenia Z są przekonani, że wywracają do góry nogami zasady randkowania ustanow...
Wartości, jakimi kierują się przedstawiciele pokolenia Z, zbadała firma doradcza BCW. Wyniki internetowej ankiety, którą przeprowadzono miedzy grudniem 2022 a kwietniem 2023 roku, opublikowano niedawno w raporcie pod tytułem „Age of Values 2023”, jednym z największych tego typu badań. Jego metodologię oparto na klasycznej teorii 11 podstawowych, uniwersalnych wartości, której autorem jest Shalom H. Schwartz.