Wartości, które wyznajemy wpływają na decyzje, które podejmujemy na co dzień. Z badania przeprowadzonego w gronie 36 tysięcy mieszkańców 30 krajów z całego (również wśród Polaków) wynika, że przedstawiciele generacji Z znacząco odstają pod tym względem od starszych pokoleń. Okazuje się, że „Zetki” to hedoniści pragnący sukcesu zawodowego, władzy i bogactwa.
Generacja Z: hedoniści żądni władzy, pieniędzy i sukcesu
Wartości, którymi ludzie kierują się w swoim życiu, konsolidują się i krzepną już we wczesnej dorosłości. Każde pokolenie dorastało w nieco innym środowisku kulturowym i społecznym, co ma niebagatelny wpływ na istniejące pomiędzy nimi różnice.
Okazuje się, że na tle starszych generacji pod względem wyznawanych wartości wyróżnia się pokolenie Z, czyli osoby, które przyszły na świat w latach 1997-2012. To obecnie największa generacja na świecie. Już niebawem „Zetki” będą stanowić 27 procent globalnej siły roboczej.
Czytaj więcej
Przedstawiciele pokolenia Z są przekonani, że wywracają do góry nogami zasady randkowania ustanowione przez starsze pokolenia – wynika z najnowszego raportu Future of Dating Report 2023 przygotowanego przez serwis randkowy Tinder.
Wartości, jakimi kierują się przedstawiciele pokolenia Z, zbadała firma doradcza BCW. Wyniki internetowej ankiety, którą przeprowadzono miedzy grudniem 2022 a kwietniem 2023 roku, opublikowano niedawno w raporcie pod tytułem „Age of Values 2023”, jednym z największych tego typu badań. Jego metodologię oparto na klasycznej teorii 11 podstawowych, uniwersalnych wartości, której autorem jest Shalom H. Schwartz.