Choć sytuacja ekonomiczna na całym świecie stale się pogarsza, okazuje się, że wartość globalnego rynku dóbr luksusowych w 2022 roku wzrosła. Mimo zawirowań gospodarczych, oczekuje się, że wartość segmentu będzie się zwiększać aż do końca dekady – podkreślają eksperci Bain & Company w swoim corocznym raporcie.
Co ciekawe, okazuje się, że wzrost sprzedaży to w dużej mierze efekt zakupów dokonywanych przez dwudziestoletnich przedstawicieli generacji Z i nieco starszych od nich milenialsów. Według badań, te dwie grupy to przyszłość branży produktów luksusowych – z raportu wynika bowiem, że do końca 2030 roku młodzi odpowiadać będą za 30 proc. wartości tego rynku.
Rynek dóbr luksusowych ma się dobrze
Jak wynika z analiz ekspertów Bain & Company, którzy wraz z mediolańską Fondazione Altagamma przeanalizowali trendy w branży, pomimo pogarszających się wskaźników makroekonomicznych w skali globalnej, w minionym roku sprzedaż dóbr luksusowych takich jak kosmetyki, odzież, czy biżuteria wzrosła w stosunku do roku 2021 o 22 proc., osiągając poziom 353 mld euro.
Czytaj więcej
Już nie milenialsi, ale jeszcze nie generacja Z. Zillenialsi to specyficzne pokolenie, które prze...
W raporcie podkreślono, iż w 2022 roku aż 95 procent marek w tym segmencie odnotowało wzrost sprzedaży. W opinii ekspertów, do końca 2030 roku wartość rynku zwiększyć ma się do 540-580 miliardów euro.