Mariupolis – tak nazywa się strona, którą powołali do życia twórcy strategii budowania wizerunku miasta Mariupol. Ich projekt rozpoczął się sześć lat temu i miał przynieść całkowitą zmianę postrzegania Mariupola, nie tylko przez Ukraińców, ale też obcokrajowców. Projekt zakładał stworzenie komunikacji, która pozwoli pokazać miasto w nowy sposób. Pod stworzonym w tym celu hasztagiem #tuwarto promowano zalety Mariupola, takie jak mocny przemysł, piękne plaże nad Morzem Azowskim, a także kreatywność i innowacyjność miasta liczącego pół miliona mieszkańców.
Kampania promocyjna na ulicach Mariupola przed wojną.
Zespół projektantów i specjalistów od komunikacji, pod kierownictwem ukraińskiego designera Sergija Rodionowa, stworzył nowe logo miasta, zaprojektował ikonki mające stać się symbolami Mariupola, wybrał czcionkę, którą miasto posługiwało się w kampaniach promocyjnych, zaprojektowano też od podstaw miejski system komunikacji wizualnej – to tylko część z wprowadzonych zmian.
Władze Mariupola podeszły to sprawy kompleksowo, tak, jak robią to inne europejskie metropolie. Główne hasło rebrandingu miasta brzmiało: Mariupol, wart twojej uwagi. To miał być symbol zmian i unowocześnienia ukraińskiej metropolii na wybrzeżu Morza Azowskiego.
Mariupolis: zapis zniszczenia Mariupola
Ambitna kampania zmiany wizerunku Mariupola została przerwana przez agresję Rosji na Ukrainę. Od początku wojny miasto, leżące pomiędzy zajętym przez Rosjan Krymem, a „republikami” doniecką i łuhańską, było atakowane przez Rosjan. Mariupola broni między innymi ukraiński batalion Azow, wywodzący się z radykalnie prawicowych ugrupowań ukraińskich, doświadczony w walkach na wschodzie Ukrainy po 2014 roku.