Wygląda na to, że Bernard Arnault, jeden z najbogatszych ludzi na świecie, postanowił wybrać się na zakupy. Po kupieniu Tiffany’s i producenta sandałów Birkenstock, a także zwiększeniu udziałów we włoskiej marce butów Tod’s, przyszła kolej na Etro i Off-White. Obydwie luksusowe marki już są w rękach koncernu LVHM.
LVHM kupuje włoski dom mody Etro
Włoska gazeta „Il Sole 24 Ore” podaje, że L.Catterton, powiązany z LVMH fundusz inwestycyjny, kupił 60 procent udziałów Etro, wartych 500 milionów euro.
Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce
W styczniu tego roku firma L.Catterton kupiła udziały w niemieckim firmie produkującej popularne sandały Birkenstock. W kwietniu 2021 roku, LVMH zwiększyło udziały w firmie Tod’s, słynącej z butów wysokiej jakości, o 10 procent.
Rodzina Etro – założyciele marki kupionej przez LVMH – dzięki wsparciu giganta chce silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach azjatyckich. Założyciel marki, Gerolamo Etro, poinformował w oświadczeniu, że pozostanie w zarządzie firmy, a jego rodzina utrzyma mniejszościowe udziały.
Nowe rola Virgila Abloha w LVMH
Przedstawiciele LVMH poinformowali też, że zapadła decyzja o zwiększeniu do 60 procent udziałów w firmie Off-White LLC, do której należy znana streetwearowa marka Off-White. Reszta udziałów pozostanie w rękach jej założyciela, Virgila Abloha. Utrzyma on też pozycję dyrektora kreatywnego marki. Dodajmy, że Abloh jest też dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji Louis Vuitton, domu mody należącego do LVMH.