Bernard Arnault na zakupach: przejął kolejne marki luksusowe

Koncern LVMH, do którego należą najbardziej znane modowe marki na świecie, właśnie dodał do tej kolekcji dwie kolejne: włoski dom mody Etro i streetwearową markę Off-White stworzoną przez Virgila Abloha.

Publikacja: 20.07.2021 15:22

Bernard Arnault na zakupach: przejął kolejne marki luksusowe

Foto: Bernard Arnault. Fot: Jérémy Barande / Ecole polytechnique Université Paris-Saclay

Wygląda na to, że Bernard Arnault, jeden z najbogatszych ludzi na świecie, postanowił wybrać się na zakupy. Po kupieniu Tiffany’s i producenta sandałów Birkenstock, a także zwiększeniu udziałów we włoskiej marce butów Tod’s, przyszła kolej na Etro i Off-White. Obydwie luksusowe marki już są w rękach koncernu LVHM.

LVHM kupuje włoski dom mody Etro

Włoska gazeta „Il Sole 24 Ore” podaje, że L.Catterton, powiązany z LVMH fundusz inwestycyjny, kupił 60 procent udziałów Etro, wartych 500 milionów euro.

Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce

W styczniu tego roku firma L.Catterton kupiła udziały w niemieckim firmie produkującej popularne sandały Birkenstock. W kwietniu 2021 roku, LVMH zwiększyło udziały w firmie Tod’s, słynącej z butów wysokiej jakości, o 10 procent.

Rodzina Etro – założyciele marki kupionej przez LVMH – dzięki wsparciu giganta chce silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach azjatyckich. Założyciel marki, Gerolamo Etro, poinformował w oświadczeniu, że pozostanie w zarządzie firmy, a jego rodzina utrzyma mniejszościowe udziały.

Nowe rola Virgila Abloha w LVMH

Przedstawiciele LVMH poinformowali też, że zapadła decyzja o zwiększeniu do 60 procent udziałów w firmie Off-White LLC, do której należy znana streetwearowa marka Off-White. Reszta udziałów pozostanie w rękach jej założyciela, Virgila Abloha. Utrzyma on też pozycję dyrektora kreatywnego marki. Dodajmy, że Abloh jest też dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji Louis Vuitton, domu mody należącego do LVMH.

Efektem tych zmian jest też nowa rola dla Virgila Abloha. Przedstawiciele LVMH ogłosili, że Abloh będzie odtąd odpowiedzialny także za tworzenie nowych marek w ramach LMVH, a także za powiększanie istniejących o nowe segmenty: markowe alkohole, hotele czy biżuterię. Abloh pozostaje nadal dyrektorem artystycznym męskich kolekcji Louis Vuitton.

Koncern LVMH to potentat świata produktów luksusowych. Kontrolowany przez francuskiego miliardera Bernarda Arnaulta, ma w swoim portfolio marki alkoholowe, modowe, biżuteryjne, a także kosmetyczne. Do imperium LMVH należy m.in. Dior, Fendi, Loewe czy Berluti, a także marki ze świata alkoholi – Dom Perignon, Moët & Chandon, Hennessy czy produkowana w Żyrardowie wódka Belvedere.

Źródła: Business of Fashion, SCMP

Wygląda na to, że Bernard Arnault, jeden z najbogatszych ludzi na świecie, postanowił wybrać się na zakupy. Po kupieniu Tiffany’s i producenta sandałów Birkenstock, a także zwiększeniu udziałów we włoskiej marce butów Tod’s, przyszła kolej na Etro i Off-White. Obydwie luksusowe marki już są w rękach koncernu LVHM.

LVHM kupuje włoski dom mody Etro

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Społeczeństwo
„Brytyjski zgryz” podbija szołbiznes. Hollywoodzki uśmiech w odwrocie
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Społeczeństwo
Najszczęśliwsze kraje na świecie. Polska rekordowo wysoko, USA rekordowo nisko
Społeczeństwo
Ile trzeba mieć, by czuć się bogatym w Polsce? Pokolenie Z mówi jednym głosem
Społeczeństwo
Jak pokolenie Z wydaje pieniądze? Nowy raport: Ma być drogo i luksusowo
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Społeczeństwo
Najlepsze kraje do życia: nowy raport. Polska w czołówce w jednej kategorii
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście