Wiele kopenhaskich restauracji wprowadziło innowacyjny, a zarazem niezwykły w swojej prostocie sposób na uporanie się ze swoimi niesfornymi gośćmi. Jeżeli klient będzie zachowywać się w nieodpowiedni sposób, kelner lub kelnerka umieści na jego stoliku symboliczną żółtą kartkę. To sygnał ostrzegawczy, jeśli zachowanie nie ulegnie poprawia, niesforny gość może zostać poproszony o opuszczenie lokalu.
Restauracje w Danii wprowadzają żółte kartki dla niegrzecznych gości
Słynny cytat z filmu „Miś” Stanisława Barei mówiący o tym, że „klient w krawacie jest mniej awanturujący się” w naszych czasach zupełnie stracił na aktualności. W praktyce bywa bowiem tak, że zarówno w sklepach, jak i w restauracjach nawet elegancko ubrani klienci mogą porządnie napsuć krwi personelowi – i innym gościom.
Wydaje się też, że do lamusa należy odłożyć popularne w wielu branżach stwierdzenie: „klient ma zawsze rację”. Coraz więcej restauracji dostrzega bowiem potrzebę zadbania nie tylko o komfort gości, ale również samych pracowników.
Czytaj więcej
Litwa zaliczyła imponujący debiut w dedykowanym temu krajowi przewodniku kulinarnym wydawanym przez Michelin. Wilno, stolica kraju, okazuje się kulinarną potęgą na skalę europejską: łącznie gwiazdkami nagrodzono aż 4 restauracje w tym mieście. Co tak spodobało się inspektorom w wileńskich restauracjach?
Ci ostatni spotykają się niekiedy z obcesowym zachowaniem ze strony gości, są przez nich obrażani, a nawet molestowani seksualnie. Menedżerowie restauracji zdają sobie sprawę, że wysoki poziom obsługi gości nie może odbywać się kosztem zdrowia psychicznego czy bezpieczeństwa kelnerów oraz kelnerek.