Reklama
Rozwiń
Reklama

Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Czy kreatywność jest produktem równie niezbędnym, jak papier toaletowy i sos pomidorowy? Tak twierdzą władze londyńskiego Design Museum. W tym tygodniu ta instytucja rusza z nowym, niecodziennym projektem.

Publikacja: 19.04.2021 17:22

Muzeum otworzyło supermarket: zakupy pakuje w dzieła sztuki

Foto: Fot: Design Museum

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii

Dlaczego są wyjątkowe? Opakowania zaprojektowali młodzi brytyjscy artyści. Mimo „designerskich” etykiet ceny produktów mają być zbliżone do cen z tradycyjnych supermarketów. Zyski ze sprzedaży pomogą muzeum, które znalazło się w trudnej sytuacji – w 2020 roku jego przychody spadły o 92% w porównaniu z 2019 rokiem.

Muzeum designu w Londynie zmienia się w nietypowy sklep spożywczy

Jedną z artystek biorących udział w projekcie jest Camille Walala, która w swoich pracach łączy barwny pop-art z abstrakcją geometryczną i wpływem mistrzów sztuki op-artowej, takich jak Victor Vasarely. To Walala odpowiada też za wygląd samego pawilonu, inspirowanego supermarketami z lat 80. „Chcę wywołać uśmiech na twarzach ludzi i mam nadzieję, że ten projekt sprawi im dużo radości” – powiedziała artystka w rozmowie z „The Guardian”.

Łącznie w projekcie bierze udział 10 artystów, a wśród nich m.in. Kentaro Okiwara, Amy Warrall, Michaela Yearwood-Dan, Joey Yu czy Jess Warby. Nietypowy supermarket został przygotowany we współpracy z Bombay Sapphire, dlatego w sklepie dostępny będzie też gin tej marki w butelce zaprojektowanej przez Ruffa Mercy’ego. Wszystkie produkty dostępne będą także w sprzedaży online, a uzyskane w ten sposób pieniądze zasilą nowo powstały fundusz, który pozwoli początkującym artystom i projektantom na darmowy udział w wystawach, wydarzeniach i konferencjach, organizowanych przez muzeum.

Reklama
Reklama

Sklep ma też przypominać o tym, że „kreatywność” jest produktem równie niezbędnym, jak produkty, które kupujemy na co dzień. Otwarcie High Street Shopu nastąpi w środę, a sprzedaż potrwa tylko 5 dni – lub do wyprzedania zapasów, co może nastąpić znacznie szybciej. Ceny wahają się od 50 pensów za papier toaletowy Michaeli Yearwood-Dan do 28 funtów za gin z opakowaniem Ruffa Mercy’ego.

Design Museum w Londynie w tym tygodniu otworzy swój muzealny sklep w nowej odsłonie i z niecodzienną ofertą. Zamiast albumów z reprodukcjami w muzealnym „supermarkecie” będzie można kupić produkty codziennego użytku, takie jak herbata, sos pomidorowy czy płyn do mycia naczyń.

Czytaj też: UNESCO: Co szóste muzeum na świecie może zniknąć po pandemii
Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Sztuka
AI podrabia style znanych artystów. Na czele listy malarz, reżyser i architektka
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sztuka
Na tę wystawę czekała cała Europa. Słynny malarz podbija Paryż
Sztuka
Wojciech Fibak sprzedaje swoją kolekcję sztuki. Nadchodzi „aukcja dekady”
Sztuka
Polski projekt na Biennale Sztuki Wenecja'26: komunikacja poza językiem mówionym
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Sztuka
Czołowy prowokator świata sztuki powraca. Tysiące dzieł sztuki do zdobycia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama