Współpraca dwóch prestiżowych marek. Lexus partnerem 18. Konkursu Chopinowskiego

Lexus, japoński producent samochodów premium, wspiera Konkurs Chopinowski, jedno z najbardziej znanych na świecie polskich wydarzeń kulturalnych. Jak zaczęła się ta współpraca i jak przebiega?

Publikacja: 13.10.2021 09:09

Flota samochodów Lexus wozi uczestników 18. Konkursu Chopinowskiego.

Flota samochodów Lexus wozi uczestników 18. Konkursu Chopinowskiego.

Foto: Materiały prasowe

Wszystko zaczęło się w 2009 roku, od festiwalu „Chopin i jego Europa”, wydarzenia poprzedzającego uroczystości 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Wtedy po raz pierwszy Lexus jako marka związał się z muzyką Chopina. Ta współpraca trwa do dzisiaj, a Lexus jest oficjalnym partnerem tegorocznej 18. edycji Konkursu Chopinowskiego i wspiera organizatorów tego wydarzenia promującego polską kulturę na świecie.

Czytaj więcej

Czekaliśmy 6 lat. Trwa Konkurs Chopinowski – wielkie święto muzyki

W tym roku marka Lexus oddała do dyspozycji pianistów biorących udział w konkursie flotę limuzyn. Samochody tej marki nieustannie krążą między warszawskimi hotelami a budynkiem Filharmonii Narodowej zapewniając uczestnikom konkursu komfort, bezpieczeństwo i skupienie, którego potrzebują podczas przygotowań do występu przed jury i publicznością konkursową.

Do pełnej koncentracji pianiści i pianistki potrzebują wyciszenia i to właśnie zapewniają im limuzyny Lexus. Ich wnętrza są doskonale wytłumione, sprzęt audio pozwala delektować się muzyką, a napęd hybrydowy limuzyn Lexusa gwarantuje ciszę podczas jazdy.

Materiały prasowe

Wsparcie marki Lexus dla Konkursu Chopinowskiego nie jest przypadkowe. Polski kompozytor cieszy się w Japonii dużą popularnością. Japończycy pokochali muzykę Chopina doceniając jej doskonałość i finezję. Liczba melomanów rozmiłowanych w twórczości Polaka cały czas rośnie, w czym niebagatelna zasługa Konkursu Chopinowskiego – transmisje z kolejnych edycji tego wydarzenia gromadzą coraz większą  publiczność w Japonii. 

Konkursy Chopinowskie, organizowane od 1927 roku , zawsze były wydarzeniami, które budziły ogromne zainteresowanie na świecie. Jednak tegoroczne edycja może zapisać się w historii jako wydarzenie wyjątkowe. Do rywalizacji zgłosiła się rekordowa liczba 500 pianistów z całego śiwata. Do udziału zakwalifikowano 87 artystów, w tym aż 16 Polaków.

Materiały prasowe

Przebieg rywalizacji śledzą widzowie na całym świecie – od Brazylii i Kanady po Tajwan i Japonię. Pomaga im w tym grupa ok. 100 przedstawicieli mediów, którzy relacjonują wydarzenia w warszawskiej sali Filharmonii Narodowej. Konkurs, podzielony na 4 etapy, zostanie rozstrzygnięty w nocy z 20 na 21 października – wtedy nastąpi ogłoszenie wyników i poznamy zwycięzcę tegorocznej edycji tego wydarzenia. 

Wszystko zaczęło się w 2009 roku, od festiwalu „Chopin i jego Europa”, wydarzenia poprzedzającego uroczystości 200. rocznicy urodzin Fryderyka Chopina. Wtedy po raz pierwszy Lexus jako marka związał się z muzyką Chopina. Ta współpraca trwa do dzisiaj, a Lexus jest oficjalnym partnerem tegorocznej 18. edycji Konkursu Chopinowskiego i wspiera organizatorów tego wydarzenia promującego polską kulturę na świecie.

W tym roku marka Lexus oddała do dyspozycji pianistów biorących udział w konkursie flotę limuzyn. Samochody tej marki nieustannie krążą między warszawskimi hotelami a budynkiem Filharmonii Narodowej zapewniając uczestnikom konkursu komfort, bezpieczeństwo i skupienie, którego potrzebują podczas przygotowań do występu przed jury i publicznością konkursową.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Muzyka
Polski festiwal muzyczny wśród najlepszych w Europie. „Szalenie wpływowy”
Muzyka
Teorie spiskowe wokół Taylor Swift. Jedna piąta Amerykanów wierzy w „tajny plan”
Muzyka
W najdłuższym utworze świata zabrzmiała kolejna nuta. Jeszcze 600 lat grania
Muzyka
Nowa rozrywka generacji Z: bary audio. Zamiast drinków serwują tam muzykę
Muzyka
Rok temu Zełenski, teraz Taylor Swift. Magazyn „Time” wybrał „Człowieka roku”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?