Reklama
Rozwiń

Słynna projektantka ponownie wkracza do Europy. Sojusz z gigantem z branży

Belgijsko-amerykańska projektantka Diane von Furstenberg chce powalczyć o serca i portfele pokolenia Z w Europie. Ma jej w tym pomóc współpraca z firmą Zalando. Niemiecki potentat w świecie mody będzie wyłącznym dystrybutorem projektów Diane von Furstenberg na naszym kontynencie.

Publikacja: 18.02.2025 12:34

Diane von Furstenberg (właściwie Diane Simone Michele Halfin) założyła swoją firmę w 1970 roku w Now

Diane von Furstenberg (właściwie Diane Simone Michele Halfin) założyła swoją firmę w 1970 roku w Nowym Jorku

Foto: Materiały prasowe

Projektantka Diane von Furstenberg zmienia swój model biznesowy na rynku europejskim. Elementem tego procesu jest rozpoczęcie długoterminowej współpracy z Zalando. Od teraz projekty Diane von Furstenberg będzie można kupić tylko na tej platformie, a także we flagowym butiku marki w Brukseli.

Diane von Furstenberg chce walczyć o pokolenie Z w Europie. Sojusz z Zalando

Diane von Furstenberg to działająca od ponad pięciu dekad słynna amerykańska marka luksusowej odzieży, która nosi imię i nazwisko projektantki belgijskiego pochodzenia mieszkającej w Stanach. Sukienka kopertowa zaprojektowana przez von Furstenberg, która świetnie wygląda właściwie na każdej sylwetce, to od lat najlepiej sprzedający się projekt marki.

Klientki z Europy dobrze znają markę Diane von Furstenberg. Belgijsko-amerykańska projektantka zmienia jednak sposób prowadzenia biznesu. Rezygnacji z modelu sprzedaży hurtowej towarzyszy podpisanie umowy z Zalando. To będzie odtąd jedna platforma zakupowa, na której dostępne będą ubrania Diane von Furstenberg.

Czytaj więcej

Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych

Ubrania i akcesoria Diane von Furstenberg będą dostępne na Zalando we wszystkich 25 europejskich krajach, w których funkcjonuje ten sklep. Oprócz tego jej projekty będzie można kupić tradycyjnie w oficjalnym sklepie internetowym marki oraz stacjonarnym butiku, który znajduje się w Brukseli przy Rue du Grand Cerf.

„Skupiamy się na średnim pułapie cenowym i, bazując na potrzebach klientów, zmieniamy selekcję z taniej na tę z wyższej półki. Na przestrzeni ostatnich kilku lat coraz więcej klientów interesuje się markami luksusowymi” – tłumaczy wiceprezeska Zalando Lena-Sophie Roeper w rozmowie z branżowym serwisem Business of Fashion.

Diane von Fursternberg. Amerykańska ikona mody kobiecej

Diane von Furstenberg (właściwie Diane Simone Michele Halfin) założyła swoją firmę w 1970 roku w Nowym Jorku. Dwa lata później, mając 25 lat, zaprojektowała słynną „kopertówkę”, sukienkę, którą podbiła świat mody i wyznaczyła nowy kierunek w projektowaniu ubrań dla kobiet.

Słynna „wrap dress” zwana też „kopertówką”, pozostaje bestsellerem marki Diane von Furstenberg.

Słynna „wrap dress” zwana też „kopertówką”, pozostaje bestsellerem marki Diane von Furstenberg.

Foto: Materiały prasowe

Współpraca z Zalando to kolejny krok, jaki podjęła projektantka, aby zainteresować swoimi ubraniami pokolenie młodych kobiet. Jak informuje serwis BoF, Zalando ma pomóc von Furstenberg dotrzeć do przedstawicielek pokolenia Z. Marka zrezygnowała jednocześnie z wielu kanałów dystrybucji na rzecz kilku dużych, o szerokim zasięgu. W Europie takim kanałem ma być Zalando.

Diane von Furstenberg realizuje plan odświeżenia marki założonej ponad pięć dekad temu. Od 2020 roku kontrolę nad DVF sprawował chiński koncern Glamel, co jednak negatywnie odbiło się na jakości ubrań sygnowanych nazwiskiem von Furstenberg.

Pod egidą Glamel ubrania marki szyto z materiałów gorszej jakości. Belgijka z powrotem przejęła kontrolę nad marką w ubiegłym roku. Na stanowisko dyrektora kreatywnego marki wrócił Nathan Jenden, ponownie też zaczęto używać wyłącznie takich szlachetnych materiałów jak jedwab, z którego szyje się chociażby ikoniczną „kopertówkę”.

Projektantka Diane von Furstenberg zmienia swój model biznesowy na rynku europejskim. Elementem tego procesu jest rozpoczęcie długoterminowej współpracy z Zalando. Od teraz projekty Diane von Furstenberg będzie można kupić tylko na tej platformie, a także we flagowym butiku marki w Brukseli.

Diane von Furstenberg chce walczyć o pokolenie Z w Europie. Sojusz z Zalando

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Nike wprowadza na rynek nową markę. To ma być sposób na wyjście z kryzysu
Moda
Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych
Moda
Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie
Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata