Reklama

„Francuski Adidas” w tarapatach. Gigant wyciąga rękę po pomoc

Słynna francuska marka, od lat współpracująca z najważniejszymi związkami sportowymi w tym kraju, od pewnego czasu zmaga się z problemami, które pogłębiły się dodatkowo po tegorocznych igrzyskach w Paryżu. Właściciele marki zapewniają jednak, że długoterminowe perspektywy rysują się korzystnie.

Publikacja: 05.11.2024 15:09

Firma Le Coq Sportif została założona w 1882 roku.

Firma Le Coq Sportif została założona w 1882 roku.

Foto: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Szczycąca się ponadstuletnią historią francuska marka odzieży sportowej Le Coq Sportif, która ubrała reprezentantów Francji na Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu, znalazła się w trudnym położeniu – informują francuskie media. Pomimo uzyskania pożyczki ze strony państwa, Le Coq Sportif w dalszym ciągu szuka sposobów na wyjście z trudnej sytuacji, co potwierdza komunikat spółki.

Le Coq Sportif: co dalej ze słynną francuską marką?

Le Coq Sportif to funkcjonująca od ponad 140 lat francuska marka odzieży sportowej z charakterystycznym logiem z kogutem i barwami narodowymi Francji. Dobrze znają ją również polscy miłośnicy sportu oraz streetwearu. Niestety, od pewnego czasu jedna z najstarszych znanych europejskich marek odzieży sportowej mierzy się z problemami finansowymi.

Le Coq Sportif stoi obecnie w obliczu znacznych napięć finansowych, szczególnie w zakresie przepływów pieniężnych, przy czym październik i listopad są szczególnie narażone, jak co roku, w okresie sezonowej zmiany kolekcji. W celu zabezpieczenia środków finansowych niezbędnych do kontynuacji działalności, spółka zleciła bankowi inwestycyjnemu pomoc w poszukiwaniu odpowiednich rozwiązań” – informuje firma Airesis, do której należy marka Le Coq Sportif.

Czytaj więcej

Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z bije rekordy sprzedaży. Fenomen rynku mody

Jak podaje Airesis, w pierwszej połowie 2024 roku obroty francuskiej marki wyniosły 82 miliony euro. Jednocześnie Le Coq Sportif zanotowała w tym czasie drastyczny, bo aż 73-procentowy wzrost strat — od 10,5 miliona euro na początku roku do 18,2 miliona latem. Firma tłumaczy tę sytuację przede wszystkim negatywnym wpływem, jaki miały spore wydatki na kampanie marketingowe marki. 

Reklama
Reklama

Le Coq Sportif: „francuski Adidas” w tarapatach

Marka Le Coq Sportif powstała w 1882 roku, jej założycielem był entuzjasta sportu, Émile Camuset. Początkowo firma produkowała dżersejowe kurtki dla kolarzy, piłkarzy i rugbystów. Na przestrzeni ponad stu lat francuska marka zyskała wśród fanów aktywności fizycznej status kultowej, ubierała też wielu profesjonalnych sportowców.

Nic dziwnego, że to między innymi Le Coq Sportif dostarczyła ubrania reprezentantom tegorocznych Igrzysk Olimpijkich i Paralimpijskich w Paryżu. Jak jednak zauważa francuska redakcja branżowego portalu The Fashion Network, na tle problemów marki do ostatniej chwili nie było pewne, czy olimpijczycy otrzymają od niej swoje uniformy na czas.

W maju 2024 roku Le Coq Sportif otrzymała pożyczkę w wysokości prawie trzech milionów euro, której udzielił Komitet Organizacyjny Letnich Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, z czego do spłaty pozostało francuskiej marce jeszcze 150 tysięcy. W lipcu pożyczki w wysokości kolejnych 12,5 miliona euro udzieliło również państwo.

Jak informują media, również Francuska Federacja Rugby, dla której Le Coq Sportif dostarczała ubrań, domaga się spłaty kolejnego zobowiązania — w wysokości 5,3 miliona euro. Mimo to jeszcze na początku października francuska marka zapewniała, że spłata dojdzie do skutku bez większych problemów.

Pozytywny wydźwięk ma również najnowszy komunikat prasowy firmy Airesis. „Pomimo problemów z płynnością finansową, perspektywy dotyczące sprzedaży są pozytywne dzięki utrzymującemu się entuzjazmowi po Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu — zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej” — zapewnia właściciel Le Coq Sportif.

Moda
Dziedzic modowego imperium kontra gigant branży luksusowej. Gra o miliardy euro
Moda
Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Moda
Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama