Znana marka odzieżowa stawia na innowacyjne rozwiązanie. Kasy w przymierzalniach

Kolejki do kas to zmora klientów i klientek korzystających ze sklepów dużych marek odzieżowych i zarazem wąskie gardło uniemożliwiające sprawne obsłużenie osób robiących zakupy. Nowy pomysł znanej brytyjskiej sieci może to zmienić.

Publikacja: 28.10.2024 15:18

Nowe rozwiązanie ma m.in. pomóc rozładować kolejki przy kasach.

Nowe rozwiązanie ma m.in. pomóc rozładować kolejki przy kasach.

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Popularna brytyjska marka odzieżowa Marks & Spencer wprowadza rozwiązanie, które może poprawić proces kupowania ubrań w sklepach stacjonarnych. Aby rozładować długie kolejki do kasy, klienci i klientki będą mogli zapłacić za zakupy w przymierzalni. M&S jest w trakcie testowania nowej technologii.

Kasy samoobsługowe w przymierzalniach — nowy pomysł Marks & Spencer

Kolejki do kas w sklepach odzieżowych to z pewnością zmora wielu klientów, którzy preferują zakupy stacjonarne. Problem kolejek do kas nasila się zwłaszcza w okresach sezonowych wyprzedaży, kiedy sklepy oblegają tłumy klientów polujących na korzystne okazje cenowe.

Brytyjska marka Marks & Spencer wyjść na przeciw potrzebom klientów i klientek, którzy ustawiają się najpierw w kolejce do przymierzalni, a później — do kasy. Już niebawem, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, które ma pojawić się w brytyjskich sklepach M&S, klienci będą musieli poczekać jedynie na przymierzenie rzeczy, które ich interesują.

Czytaj więcej

Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką

Marka Mark & Spencer zapowiedziała wprowadzenie w swoich sklepach innowacyjnego rozwiązania, którego celem jest rozładowanie kolejek ustawiających się do kas w sklepach brytyjskiej marki. Jako pierwszy poinformował o tych zamiarach brytyjski „The Telegraph”, powołując się na dyrektora operacyjnego M&S, Sachę Berendija.

„Chcielibyśmy, aby klienci mogli bezpośrednio wejść do przymierzalni bez kolejki, przymierzyć to, co sobie wybrali, zapłacić w tym samym miejscu i po prostu wyjść ze sklepu” — tłumaczy Berendij w rozmowie z dziennikiem.

Wprowadzenie nowego rozwiązania ma upłynnić proces dokonywania zakupów i w rezultacie — poprawić komfort wizyty w sklepie Marks & Spencer. Berendij dodał jednocześnie, że klienci, którzy będą woleli zapłacić za swoje zakupy tak jak dotychczas, będą mieli do dyspozycji tradycyjne kasy.

Zrób zakupy w przymierzalni: nowy Marks & Spencer 

Kasy samoobsługowe funkcjonują już w 28 sklepach stacjonarnych Marks & Spencer, które przeszły ostatnio remonty. Docelowo urządzenia te mają pojawić się w 180 sklepach M&S, a całe przedsięwzięcie, które wpisuje się w szeroko zakrojony plan unowocześniania sklepów marki, ma zakończyć się na początku 2028 roku.

Sacha Berendji powiedział dziennikowi „The Telegraph”, że w chwili obecnej trwa wyposażanie sklepów w kasy samoobsługowe na zasadzie: jedna kasa na jedną przestrzeń z przymierzalniami. Dyrektor operacyjny marki podkreślił jednocześnie, że urządzeń może być więcej, jeżeli klienci zgłoszą takie zapotrzebowanie.

Jak zauważa brytyjski dziennik, tłem decyzji Marks & Spencer o zainstalowaniu kas samoobsługowych jest fala kradzieży, do których dochodzi w przymierzalniach. To problem, który nasilił się zwłaszcza w czasach kryzysu gospodarczego i dotyczy nie tylko M&S, ale również wielu innych popularnych marek odzieżowych, mających sklepy stacjonarne.

W wywiadzie z „The Telegraph” Sacha Berendij stwierdził, że sposobem na uniknięcie kradzieży będzie ciągła obecność personelu sklepu w przestrzeni z przymierzalniami. Pracownicy sklepu będą pilnować, czy klient przypadkiem nie wychodzi z ubraniami bez uprzedniego zapłacenia za nie.

Popularna brytyjska marka odzieżowa Marks & Spencer wprowadza rozwiązanie, które może poprawić proces kupowania ubrań w sklepach stacjonarnych. Aby rozładować długie kolejki do kasy, klienci i klientki będą mogli zapłacić za zakupy w przymierzalni. M&S jest w trakcie testowania nowej technologii.

Kasy samoobsługowe w przymierzalniach — nowy pomysł Marks & Spencer

Pozostało 89% artykułu
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku
Moda
„Francuski Adidas” w tarapatach. Gigant wyciąga rękę po pomoc
Moda
Ulubiona marka luksusowa pokolenia Z bije rekordy sprzedaży. Fenomen rynku mody
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Moda
Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje