Znana marka odzieżowa stawia na innowacyjne rozwiązanie. Kasy w przymierzalniach

Kolejki do kas to zmora klientów i klientek korzystających ze sklepów dużych marek odzieżowych i zarazem wąskie gardło uniemożliwiające sprawne obsłużenie osób robiących zakupy. Nowy pomysł znanej brytyjskiej sieci może to zmienić.

Publikacja: 28.10.2024 15:18

Nowe rozwiązanie ma m.in. pomóc rozładować kolejki przy kasach.

Nowe rozwiązanie ma m.in. pomóc rozładować kolejki przy kasach.

Foto: Jason Alden/Bloomberg

Popularna brytyjska marka odzieżowa Marks & Spencer wprowadza rozwiązanie, które może poprawić proces kupowania ubrań w sklepach stacjonarnych. Aby rozładować długie kolejki do kasy, klienci i klientki będą mogli zapłacić za zakupy w przymierzalni. M&S jest w trakcie testowania nowej technologii.

Kasy samoobsługowe w przymierzalniach — nowy pomysł Marks & Spencer

Kolejki do kas w sklepach odzieżowych to z pewnością zmora wielu klientów, którzy preferują zakupy stacjonarne. Problem kolejek do kas nasila się zwłaszcza w okresach sezonowych wyprzedaży, kiedy sklepy oblegają tłumy klientów polujących na korzystne okazje cenowe.

Brytyjska marka Marks & Spencer wyjść na przeciw potrzebom klientów i klientek, którzy ustawiają się najpierw w kolejce do przymierzalni, a później — do kasy. Już niebawem, dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu, które ma pojawić się w brytyjskich sklepach M&S, klienci będą musieli poczekać jedynie na przymierzenie rzeczy, które ich interesują.

Czytaj więcej

Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką

Marka Mark & Spencer zapowiedziała wprowadzenie w swoich sklepach innowacyjnego rozwiązania, którego celem jest rozładowanie kolejek ustawiających się do kas w sklepach brytyjskiej marki. Jako pierwszy poinformował o tych zamiarach brytyjski „The Telegraph”, powołując się na dyrektora operacyjnego M&S, Sachę Berendija.

„Chcielibyśmy, aby klienci mogli bezpośrednio wejść do przymierzalni bez kolejki, przymierzyć to, co sobie wybrali, zapłacić w tym samym miejscu i po prostu wyjść ze sklepu” — tłumaczy Berendij w rozmowie z dziennikiem.

Wprowadzenie nowego rozwiązania ma upłynnić proces dokonywania zakupów i w rezultacie — poprawić komfort wizyty w sklepie Marks & Spencer. Berendij dodał jednocześnie, że klienci, którzy będą woleli zapłacić za swoje zakupy tak jak dotychczas, będą mieli do dyspozycji tradycyjne kasy.

Zrób zakupy w przymierzalni: nowy Marks & Spencer 

Kasy samoobsługowe funkcjonują już w 28 sklepach stacjonarnych Marks & Spencer, które przeszły ostatnio remonty. Docelowo urządzenia te mają pojawić się w 180 sklepach M&S, a całe przedsięwzięcie, które wpisuje się w szeroko zakrojony plan unowocześniania sklepów marki, ma zakończyć się na początku 2028 roku.

Sacha Berendji powiedział dziennikowi „The Telegraph”, że w chwili obecnej trwa wyposażanie sklepów w kasy samoobsługowe na zasadzie: jedna kasa na jedną przestrzeń z przymierzalniami. Dyrektor operacyjny marki podkreślił jednocześnie, że urządzeń może być więcej, jeżeli klienci zgłoszą takie zapotrzebowanie.

Jak zauważa brytyjski dziennik, tłem decyzji Marks & Spencer o zainstalowaniu kas samoobsługowych jest fala kradzieży, do których dochodzi w przymierzalniach. To problem, który nasilił się zwłaszcza w czasach kryzysu gospodarczego i dotyczy nie tylko M&S, ale również wielu innych popularnych marek odzieżowych, mających sklepy stacjonarne.

W wywiadzie z „The Telegraph” Sacha Berendij stwierdził, że sposobem na uniknięcie kradzieży będzie ciągła obecność personelu sklepu w przestrzeni z przymierzalniami. Pracownicy sklepu będą pilnować, czy klient przypadkiem nie wychodzi z ubraniami bez uprzedniego zapłacenia za nie.

Popularna brytyjska marka odzieżowa Marks & Spencer wprowadza rozwiązanie, które może poprawić proces kupowania ubrań w sklepach stacjonarnych. Aby rozładować długie kolejki do kasy, klienci i klientki będą mogli zapłacić za zakupy w przymierzalni. M&S jest w trakcie testowania nowej technologii.

Kasy samoobsługowe w przymierzalniach — nowy pomysł Marks & Spencer

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
„Srebrni klienci” stają się potęgą. Nadzieja dla europejskich marek odzieżowych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Moda
Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej
Moda
Wiosenna premiera domu mody Chanel. Dwie gwiazdy w nowej kampanii
Moda
Powolny zmierzch ikony świata mody. Nadchodzi spadek sprzedaży o 70 procent
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Moda
Raport: mieszkańcy UE wyrzucają coraz więcej ubrań. Historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście