Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej

Zalando chce odświeżyć swój wizerunek. Niemiecki gigant branży e-commerce chce być bardziej wyrazisty, inkluzywny i dostępny. Pomóc ma w tym kampania promocyjna, w której występuje między innymi Willem Dafoe, jeden z najbardziej wyrazistych hollywoodzkich aktorów.

Publikacja: 12.09.2024 14:18

Zalando chce zmienić postrzeganie swojej marki – stąd zaangażowanie tak różnorodnego grona gwiazd do

Zalando chce zmienić postrzeganie swojej marki – stąd zaangażowanie tak różnorodnego grona gwiazd do nowej kampanii reklamowej.

Foto: Krisztian Bocsi: Bloomberg Finance LP

Zalando, niemiecki gigant branży e-commerce, ogłasza przełomową zmianę swojego wizerunku. Popularny sklep internetowy wypuścił kampanię, do której zaangażował influencerów i gwiazdy kina, wprowadził też dość istotne zmiany w swojej identyfikacji wizualnej.

Gwiazdy kina i idole pokolenia Z w nowej kampanii Zalando

Willem Dafoe przyzwyczaił widzów do dwóch rzeczy – do tego, że bardzo starannie wybiera role filmowe i pojawia się w ambitnych produkcjach, a także – że stroni od komercjalizacji swego wizerunku i unika obecności w reklamach.

Dlatego tym większym zaskoczeniem jest jego obecność w nowej kampanii reklamowej Zalando, niemieckiego sklepu internetowego, której hasło przewodnie brzmi: „W co mam się ubrać?” (ang. What Do I Wear?). Zalando chce w ten sposób zmienić postrzeganie marki, co ma pomóc w osiągnięciu nowego celu: chcemy stać się „wiodącym europejskim ekosystemem e-commerce dla mody i stylu życia” – zapowiadają szefowie firmy.

Czytaj więcej

Wraca ulubiona marka odzieżowa milenialsów. Do życia przywrócił ją H&M

„Zmiany, które dziś prezentujemy, wykraczają poza zwykła wizualną aktualizację. Bazując na silnym kapitale marki i świadomości, że Zalando przez lata bardzo się rozwinęło, chcemy, aby nasza marka zaczęła odgrywać większą rolę w życiu naszych klientów” – mówi Anne Pascual, wiceprezeska Zalando ds. designu marketingu i treści. „Ta ewolucja – dodaje Pascual – polega na pewności siebie i redefinicji związku naszych klientów z modą i stylem życia”.

Foto: Materiały prasowe

W kampanii reklamowej, koncentrującej się wokół dylematu, w co się dziś ubrać, Zalando pokazuje, jak szerokie i zróżnicowane jest grono jego klientów. W reklamach obok 69-letniego Willema Dafoe występuje też 61-letnia duńska modelka i aktorka Brigitte Nielsen, niegdyś żona Sylvestra Stallone.

Zalando nie polega jednak tylko na gwiazdach starszego pokolenia. Do kampanii zaangażowano także młodych idoli. W reklamach pojawia się 26-letni amerykański model i aktor Luka Sabbat i 24-letnia influencerka Sabrina Bahsoon, tworząca na Tik Toku pod pseudonimem #TubeGirl.

Zmiana wizerunku Zalando: Willem Dafoe twarzą kampanii

Decyzje zakupowe ma klientom ułatwić między innymi nowe rozwiązanie w sekcji „Stories” na stronie sklepu. Użytkownicy znajdą tam garść modowych inspiracji, których bohaterami będą popularne ikony mody.

Foto: Materiały prasowe

Kolejnym elementem wizerunkowego „liftingu” Zalando jest modyfikacja identyfikacji wizualnej. Wpisują się w nią między innymi intensywniejsze odcienie pomarańczowego, odświeżony logotyp oraz bardziej czytelny font. Oprócz tego, Zalando wprowadziło serię animacji, które pojawią się zarówno w internecie i mediach społecznościowych, jak i w przestrzeni fizycznej.

Wszystkie te zmiany poprzedziły badania, których celem była identyfikacja kluczowych potrzeb klientów Zalando. Z badania wynikło, że użytkownikom najbardziej zależy na wysokiej jakości ubrań, poczuciu przynależności do społeczności, byciu na bieżąco z trendami, a także dostępie do inspirujących treści.

Zalando, niemiecki gigant branży e-commerce, ogłasza przełomową zmianę swojego wizerunku. Popularny sklep internetowy wypuścił kampanię, do której zaangażował influencerów i gwiazdy kina, wprowadził też dość istotne zmiany w swojej identyfikacji wizualnej.

Gwiazdy kina i idole pokolenia Z w nowej kampanii Zalando

Pozostało 91% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku