Opublikowano właśnie najnowszą listę najbardziej pożądanych marek na świecie według modowego barometru – międzynarodowej platformy zakupowej Lyst. Jej analitycy co kwartał opracowują zestawienie 20 najbardziej pożądanych marek świata. W raporcie podsumowującym pierwszy kwartał 2024 roku na pierwszych miejscach listy widocznie dominują marki pochodzące z Włoch – w pierwszej dziesiątce jest ich aż sześć, zaś w dwudziestce – dziewięć. Zajmują więc niemal połowę stawki.
Lyst Index: Miu Miu liderem li najbardziej pożądanych marek luksusowych
Autorzy raportu Lyst Index tworzą swoje zestawienie na podstawie analizy danych – badają między innymi aktywność milionów użytkowników z całego świata oraz działalność kilkunastu tysięcy marek i sklepów. Dokładna metodologia wciąż jest tajemnicą – wiadomo jedynie, że analitycy List skupiają się na wynikach wyszukiwania, zakupach, przeglądaniu produktów w sklepach, a także na tym, jak często o konkretnej marce wspominano w mediach społecznościowych. Które marki obecnie najbardziej interesują klientów i klientki z całego świata? Najnowsza edycja raportu Lyst Index pokazuje, że w zestawieniu triumfują słynący z zamiłowania do mody Włosi.
Czytaj więcej
Włoska marka Brunello Cucinelli, której produkty nazywa się „ubraniami dla milionerów”, ze świetnym wynikiem zamknęła pierwszy kwartał 2024 roku. Producent luksusowej odzieży zanotował wzrost w wysokości 16,5 procent, choć konkurenci na rynku mierzą się ze spowolnieniem.
W pierwszym kwartale 2024 roku na pierwszym miejscu zestawienia Lyst znalazł się włoski dom mody Miu Miu. I to już po raz drugi. Marce, której założycielką jest Miuccia Prada, i która zasłynęła odważnymi projektami, już w ubiegłym roku udało się zepchnąć dom mody Loewe z pierwszego miejsca najbardziej pożądanych marek świata. Autorzy rankingu podkreślają, iż marka utrzymuje doskonałe wyniki – nie tylko zachowała ona w zestawieniu pierwsze miejsce, ale zainteresowanie nią wciąż rośnie.
Według autorów zestawienia, liczba wyszukiwań Miu Miu w sieci w pierwszym kwartale wzrosła o 8 proc. Trzy produkty stworzone przez modowe „dziecko” Miucci Prady, znalazły się także na liście dziesięciu najpopularniejszych na świecie produktów. „W tej chwili Miu Miu dominuje rynek. Marka wyróżnia się w oczach miłośników mody – jest zabawna, ma niepowtarzalną stylistykę, a jej viralowe produkty cementują ją na szczycie zestawienia” – czytamy.