Reklama

Drugie życie ubrań: Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane zamiast nowych

Blisko połowa Polaków, gdy chce kupić ubrania czy buty, najpierw rozgląda się za używanymi, a dopiero potem za nowymi produktami. Nowe badanie Accenture „Drugie życie ubrań” pokazuje, że odzież z drugiej ręki stała się równoprawną kategorią zakupową.

Publikacja: 04.04.2022 11:07

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży także w Polsce.

Foto: Cam Morin

Tym samym raz na zawsze odczarowaliśmy lumpeksy. Owszem, powodem odwiedzania ich jest cena, jednak coraz częściej grzebanie w nich traktujemy jako formę rozrywki. Coś jak sobotnie spacery po centrach handlowych.

Według badań, nowe ubrania częściej kupujemy wtedy, gdy ich potrzebujemy, używane zaś - bo nam się podobają. Uzupełniamy i urozmaicamy sobie nimi garderobę. Sprzedawane są one - argumentują twórcy badania - w pojedynczych sztukach i nigdy nie wiadomo, na co się trafi, stąd działa tu element zaskoczenia, tzw. treasure hunting.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Moda
Vistula Jesień/Zima 2025. Stylowa jesień na własnych zasadach
Moda
„Chiński Louis Vuitton”. w tarapatach. Flagowy dom mody słabnie
Moda
Giorgio Armani nie żyje. Był jednym z najsłynniejszych projektantów świata mody
Moda
Sukces marki odzieżowej dla „młodych i pięknych”. Najlepsze wyniki w historii
Moda
Giorgio Armani ogłasza zasady sukcesji w imperium mody. Kto przejmie władzę?
Reklama
Reklama