Drugie życie ubrań: Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane zamiast nowych

Blisko połowa Polaków, gdy chce kupić ubrania czy buty, najpierw rozgląda się za używanymi, a dopiero potem za nowymi produktami. Nowe badanie Accenture „Drugie życie ubrań” pokazuje, że odzież z drugiej ręki stała się równoprawną kategorią zakupową.

Publikacja: 04.04.2022 11:07

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży także w Polsce.

Foto: Cam Morin

Tym samym raz na zawsze odczarowaliśmy lumpeksy. Owszem, powodem odwiedzania ich jest cena, jednak coraz częściej grzebanie w nich traktujemy jako formę rozrywki. Coś jak sobotnie spacery po centrach handlowych.

Według badań, nowe ubrania częściej kupujemy wtedy, gdy ich potrzebujemy, używane zaś - bo nam się podobają. Uzupełniamy i urozmaicamy sobie nimi garderobę. Sprzedawane są one - argumentują twórcy badania - w pojedynczych sztukach i nigdy nie wiadomo, na co się trafi, stąd działa tu element zaskoczenia, tzw. treasure hunting.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Moda
Kim Kardashian chce naśladować Apple'a. Nadchodzi globalna ekspansja marki Skims
Moda
Ulubione marki luksusowe Polaków z drugiej ręki. Co wybierają polscy mężczyźni?
Moda
Eksperyment H&M w nowej kampanii reklamowej. „Cyfrowe bliźniaki” zamiast modelek
Moda
Kłopoty w imperium słynnego projektanta mody. Dwucyfrowy spadek zysku
Moda
Jonathan Anderson w nowej roli. Debiutancka kolekcja dla domu mody Dior
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama