Reklama

Drugie życie ubrań: Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane zamiast nowych

Blisko połowa Polaków, gdy chce kupić ubrania czy buty, najpierw rozgląda się za używanymi, a dopiero potem za nowymi produktami. Nowe badanie Accenture „Drugie życie ubrań” pokazuje, że odzież z drugiej ręki stała się równoprawną kategorią zakupową.

Publikacja: 04.04.2022 11:07

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży

Second handy i sklepy z używanymi ubraniami stają się coraz popularniejszym miejscem zakupów odzieży także w Polsce.

Foto: Cam Morin

Tym samym raz na zawsze odczarowaliśmy lumpeksy. Owszem, powodem odwiedzania ich jest cena, jednak coraz częściej grzebanie w nich traktujemy jako formę rozrywki. Coś jak sobotnie spacery po centrach handlowych.

Według badań, nowe ubrania częściej kupujemy wtedy, gdy ich potrzebujemy, używane zaś - bo nam się podobają. Uzupełniamy i urozmaicamy sobie nimi garderobę. Sprzedawane są one - argumentują twórcy badania - w pojedynczych sztukach i nigdy nie wiadomo, na co się trafi, stąd działa tu element zaskoczenia, tzw. treasure hunting.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Moda
Historyczny sukces wystawy w paryskim Luwrze. Rekordowa frekwencja
Moda
Nowy trend w modzie tego sezonu: nadchodzi era wielkiej miniaturyzacji
Moda
Ruszył flagowy butik domu mody Dior. W środku moda, sztuka – oraz spa
Moda
„Cichy luksus” w odwrocie. Marka włoskiego arystokraty podbija świat
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Moda
Rekordowy wynik króla „dostępnego luksusu”. Kluczem do sukcesu była podwyżka cen
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama