Generacja Z znalazła wymarzony cel podróży. To państwo na drugim końcu świata

Generacja Z uwielbia podróżować, pod tym względem nie różni się od innych pokoleń. O jakim celu podróży marzą przedstawiciele pokolenia Z?

Publikacja: 22.11.2023 07:30

Japonia cieszy się ogromną popularnością wśród młodych turystów. Zaintersowanie tym krajem w ostatni

Japonia cieszy się ogromną popularnością wśród młodych turystów. Zaintersowanie tym krajem w ostatnich kilku latach wzrosło kilkunastokrotnie.

Foto: Javier Cañada Unsplash

Ze względu na swoją wyjątkową kulturę Japonia to jeden z najczęściej odwiedzanych krajów na świecie. Z najnowszych analiz ekspertów z branży turystycznej Kraj Kwitnącej Wiśni cieszy się coraz większą popularnością również wśród młodych podróżników.

Japonia – ulubiony kierunek podróży generacji Z

Są kraje, do których od wielu lat co roku ściągają tabuny turystów, bez względu na wiek. Są jednak również takie, które cieszą się większą popularnością wśród podróżujących w starszym wieku, a także takie, które są ulubionymi kierunkami przede wszystkim wśród młodych globtroterów.

Czytaj więcej

Generację Z ogarnęła „Nu nostalgia”. Młodzi tęsknią za „starymi dobrymi czasami”

Jak się okazuje, od paru lat coraz więcej przedstawicieli młodego pokolenia odwiedza Japonię. Ten słynący z wyjątkowej kultury, wyśmienitej kuchni czy wreszcie z wysokiego poziomu rozwoju technologicznego, oferuje młodym ludziom bardzo wiele atrakcji.

Taki wniosek płynie z analiz ekspertów z firmy American Express Travel, świadczącej usługi dla podróżujących. Wyniki ich obserwacji cytuje magazyn „Time Out”.

Analityków interesowało, do których krajów najchętniej podróżują milenialsi oraz przedstawiciele pokolenia Z. Aby się tego dowiedzieć, przeanalizowali własne dane dotyczące rezerwacji, które można zrobić na stronie American Express Travel.

Okazuje się, że w przeciągu ostatnich kilku lat popularność niektórych krajów wśród młodych podróżników znacząco wzrosła. Na pozycję lidera pod tym względem zdecydowanie wybiła się Japonia.

Z danych American Express Travel wynika, że od 2019 roku liczba rezerwacji biletów na podróż do Japonii wzrosła aż o 1300 procent. Wzrost ten dotyczy wspomnianych dwóch grup wiekowych: milenialsów urodzonych w latach 80. i 90. ubiegłego wieku oraz „Zetek”, które przyszły na świat mniej więcej między 1997 a 2012 rokiem.

Dlaczego Japonia przyciąga generację Z i milenialsów?

Japonia jest bardzo popularna nie tylko wśród turystów, odwiedzających ją tylko na pewien czas. Przyjeżdżają do niej również tak zwani cyfrowi nomadzi, czyli osoby, które mogą pracować zdalnie – i wykorzystują to, przemieszczając się po całym globie.

Cyfrowi nomadzi zwykle zatrzymują się w jakimś kraju na kilka miesięcy, choć pobyt może trwać nawet kilka lat. Osoby te rekrutują się przede wszystkim z grona milenialsów i przedstawicieli pokolenia Z.

Jak się okazuje, Japonia jest jednym z najpopularniejszych krajów wśród cyfrowych nomadów. Magazyn „Time Out” przytacza dane z portalu Nomad List, skierowanego do tej grupy osób.

Z danych Nomad List wynika, że najprężniej rozwijającym się kierunkiem dla cyfrowych nomadów jest Tokio. W 2022 roku stolica Japonii zaliczyła ogromny wzrost liczby pracujących zdalnie obcokrajowców, sięgający prawie 370 procent.

Napływ osób z zagranicy może być pewnym ratunkiem dla gospodarki Japonii. Kraj ten mierzy się bowiem z poważnym spadkiem liczby stałych mieszkańców. Z danych, które rząd Japonii opublikował w tym roku, wynika, że populacja Japonii osiągnęła 125,5 miliona mieszkańców, zaliczając spadek o ponad 500 tysięcy osób w porównaniu z poprzednim rokiem.

Z drugiej strony władze Japonii reagują na zalew turystów, który ma miejsce po ponownym otwarciu się tego kraju po pandemii. W październiku tego roku japoński resort turystyki ogłosił wdrożenie planu przeciwdziałania nadmiernej koncentracji ruchu turystycznego.

Zaproponowano między innymi podwyżki cen różnych usług w sektorze turystyki, ale również inwestycje w rozwój transportu publicznego. Kolejnym pomysłem japońskiego rządu jest promowanie mniej popularnych zakątków Japonii, aby odciążyć na ich rzecz te ośrodki, które odwiedzają największe tłumy turystów.

Ze względu na swoją wyjątkową kulturę Japonia to jeden z najczęściej odwiedzanych krajów na świecie. Z najnowszych analiz ekspertów z branży turystycznej Kraj Kwitnącej Wiśni cieszy się coraz większą popularnością również wśród młodych podróżników.

Japonia – ulubiony kierunek podróży generacji Z

Pozostało 92% artykułu
Miejsca
Schody donikąd: wraca kontrowersyjna atrakcja turystyczna Nowego Jorku
Miejsca
Zamek w Stobnicy otwiera się na turystów. Właściciel zapowiada „oblężenie”
Miejsca
Znów głośno o „polskich Malediwach”. Brytyjczycy zachwyceni parkiem na Śląsku
Miejsca
„Bunt naklejkowy” w raju turystycznym. Mieszkańcy idą na wojnę z restauracjami
Miejsca
Włosi ratują kolejną krzywą wieżę. To część „średniowiecznego Manhattanu”