Mierzący ponad 13 metrów wysokości i prawie 40 metrów długości napis „Hollywood” jest ikoną popkultury, jednak cel jego umieszczenia na wzgórzach górujących nad Los Angeles był zgoła inny. Pierwotnie był też dłuższy, z czasem kilka liter zniknęło. Co sprawiło, że ten napis stał się symbolem amerykańskiej popkultury, a także jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych w USA?
Napis „Hollywood” w Los Angeles: reklama, która stała się symbolem popkultury
Zanim wzgórza Hollywood stały się symbolem amerykańskiej branży filmowej oraz skupiskiem luksusowych rezydencji gwiazd kina i reżyserów, istniał tu prawdziwy Dziki Zachód z niegościnnymi farmami i wszechobecnymi przestępcami. Jeszcze 150 lat temu okolicę tę uważano za niebezpieczną i nienadającą się do normalnego życia.
Czytaj więcej
„Dom 35.35 na Skarpie” to luksusowa posiadłość z widokiem na Wisłę. Obiekt zdobył nagrodę w konkursie European Property Awards. Niebawem willa będzie walczyć o tytuł najpiękniejszego domu w Europie.
Wszystko zmieniło się w latach 80. XIX wieku, kiedy na teren, który dziś znajduje się w obrębie miasta Los Angeles, zaczęło zjeżdżać się coraz więcej osadników, zwabionych łagodnym, słonecznym klimatem i urokliwym krajobrazem. Dla przedsiębiorców kwitnącej wówczas branży nieruchomości była to prawdziwa żyła złota.
Napis „Hollywood” widziany z Los Angeles.