Nepo Babies robią karierę: dzieci znanych rodziców podbijają świat mody i filmu

Wstawać wcześniej, pracować ciężej, wyciągać wnioski z porażek. To wszystko prawda, ale bycie dzieckiem znanych rodziców też nie zaszkodzi. Nepo Babies, czyli „dzieci nepotyzmu” robią karierę i nie ukrywają: mieliśmy łatwiej w życiu.

Publikacja: 17.02.2023 12:50

Cindy Crawford, topmodelka i Kaia Gerber, jej córka, która błyskawicznie zrobiła karierę w branży mo

Cindy Crawford, topmodelka i Kaia Gerber, jej córka, która błyskawicznie zrobiła karierę w branży mody. Jest dzisiaj jedną z gwiazd „modellingu”.

Foto: PAP/Abaca

Lila Moss właśnie została „twarzą” YSL Beauty, giganta na rynku luksusowych kosmetyków. Lila ma 21 lat. Spektakularne kariery młodych ludzi w świecie mody nikogo dzisiaj już nie zaskakują, ale Lila Moss weszła do tego świata przebojem, zdążyła już między innymi wystąpić w kampanii reklamowej Calvina Kleina. Wspólpraca z YSL Beauty to wejście na szczyt. Jaki wpływ na to miał fakt, że Lila jest córką Kate Moss, najbardziej rozpoznawalnej topmodelki początków XXI wieku?

Kim są Nepo Babies?

Określenie „Nepo Babies” to skrót od „Nepotism Babies”, co w wolnym tłumaczeniu można rozumieć jako dzieci, które karierę robią dzięki nepotyzmowi. Nepotyzm to zjawisko stare jak świat, ale w szczególny sposób widoczne jest, gdy dotyczy osób bardzo znanych. 

Nim się obejrzeliśmy, gwiazdy, artyści, artystki czy topmodelki z przełomu XX i XXI wieku zestarzały się, a ich dzieci dorosły i teraz to one przejmują pałeczkę w świecie, niekiedy z cichą pomocą rodziców, niekiedy po prostu dzięki temu, że mają odpowiednie nazwisko i dzięki rodzicom znają wszystkie ważne osoby w szołbiznesie.

Nepo Babies wchodzą na rynek bez skrępowania, świadome swej siły i przewagi. Zdają sobie sprawę z tego, że są uprzywilejowane, choć niektóre z nich starają się odciąć od sławy swoich rodziców.

Nepo Babies – nowe pokolenie w szołbiznesie

Sporo Nepo Babies przybyło w ostatnim czasie zwłaszcza w modelingu. Oprócz Lili Moss, modelką jest też osiemnastoletnia Deva Cassel, córka Moniki Bellucci i Vincenta Cassela, jednej z najbardziej znanych „filmowych” par Europy. 

Z pewnością nie jest przypadkiem, że marki wybierają dzieci słynnych rodziców na swoich ambasadorów. Wymieńmy chociażby Lily Rose Depp – córkę Johny’ego Deppa i Vanessy Paradis, Hailey Bieber – z domu Baldwin – czy Kaię Gerber, córkę supermodelki Cindy Crawford. Żadna z nich nie osiągnęła jeszcze 25 lat, ale wszystkie mają już na koncie współpracę z czołowymi domami mody i wieloma markami luksusowych kosmetyków.

Kaia Berger jeszcze jako nastolatka zbudowała swoją pozycję i dzisiaj jest jedną z najbardziej rozchwytywanych modelek. Jako dziesięciolatka wzięła udział w kampanii reklamowej marki ubrań dla dzieci i młodzieży Young Versace. W wieku szesnastu lat zadebiutowała w pokazach mody. Dzisiaj ma 22 lata i chcą ją zatrudniać najbardziej znane domy mody. Pracuje dla nich jako modelka na pokazach – i jako gwiazda kampanii reklamowych. 

Specyfiką Nepo Babies jest to, że w kampaniach reklamowych towarzyszą im rodzice lub że dzieci idą w ślad rodziców. Lila Moss wystąpiła w kampanii reklamowej marki Calvin Klein, która była jednoznacznym nawiązaniem do reklam tej samej marki, w których przed laty wystapiła jej matka Kate Moss.

Podobnie pomyślano kampanię Versace z udziałem Kai Gerber, w której do złudzenia przypomina swoją matkę z reklamy tej samej marki z 1987 roku. Cała rodzina Cindy (oprócz Kai, także mąż Cindy, Rande Gerber i syn, Presley) ma też na koncie kampanię reklamową dla marki Omega.

Zagłębiem Nepo Babies stała się też branża filmowa. Niedawno wkroczyła do niej Maya Hawke, córka Ethana Hawke’a i Umy Thurman, która zyskała popularność dzięki roli w serialu „Stranger Things”.

Dobrze rozwija się również kariera modelki, tancerki i aktorki Margaret Qualley, obdarzonej nie tylko urodą, ale również wieloma talentami córki Andie MacDowell. Pamiętamy ją nie tylko z brawurowego występu w reklamie marki Kenzo, ale też ze świetnie przyjętej roli w „Dawno temu w Hollywood” Quentina Tarantino.

Pracę modelki z obowiązkami aktorki stara się też łączyć Lily-Rose Depp, córka aktora Johnny'ego Deppa i francuskiej piosenkarki Vanessy Paradis. Lily-Rose w 2015 roku, po skończeniu 16 lat, została „twarzą” marki Chanel. Cztery lata później, za rolę w głośnym filmie „Król” dostała nominację do Cezara, najważniejszej francuskiej nagrody filmowej w kategorii najbardziej obiecującej młodej aktorki.

Nepo Babies: Szołbiznes to rodzinny biznes

Historia zjawiska współczesnych nepo babies jest tak długa jak historia showbiznesu. Wspomnijmy chociażby Lizę Minelli, córkę Judy Garland, która swoim talentem udowodniła, że przejście do historii filmu po prostu jej się należało.

Podobnie było chociażby w przypadku chociażby Jamie Lee Curtis, Jeffa Bridgesa czy Laury Dern. Słynne osobistości, które dostały swoją szansę dzięki rodzinnym koneksjom, można zresztą mnożyć. Jednym tchem można wymienić takie dynastie jak Chaplin, Sutherland, Baldwin, Douglas, Voight czy Sheen oraz wiele innych aktorskich i muzycznych rodzin, do których niedawno dołączyły również rosnące w siłę klany modelek i modeli.

O ile zjawisko nie jest nowe, o tyle pojęcie „Nepo Babies” zrobiło karierę w ostatnich kilku latach. Furorę zaczęło robić po emisji drugiego sezonu serialu „Euphoria”, gdy widzowie zorientowali się, że grająca w nim Maude Apatow to córka Juda Apatowa, znanego amerykańskiego reżysera, a reżyser „Euphorii”, Sam Levinson jest synem Barry'ego Levinsona, twórcy nagrodzonego Oscarem „Rain Mana”. 

Oliwy do ognia dolała Lily-Rose Depp, która w wywiadzie zaprzeczyła, by sławni rodzice dawali jej jakąkolwiek przewagę. „Być może dzięki temu uda się włożyć stopę w drzwi, ale to nadal tylko stopa w drzwiach. Wciąż pozostaje mnóstwo pracy do wykonania” – mówiła córka Johnny'ego Deppa w wywiadzie dla „Elle”. 

Niektórzy jednak mają odwagę przyznać, że urodzili się uprzywilejowani. Hailey Bieber, córka aktora i producenta Stephena Baldwina (młodszy brat Aleka Baldwina), żona Justina Biebera, w wywiadzie dla „Grazii” w 2016 roku przyznała: „Dzieci, które mają słynnych rodziców, po prostu podążają drogą wytyczoną przez rodzinę. Mój ojciec i jego braci też tak robili. To mój rodzinny biznes”.  

Lila Moss właśnie została „twarzą” YSL Beauty, giganta na rynku luksusowych kosmetyków. Lila ma 21 lat. Spektakularne kariery młodych ludzi w świecie mody nikogo dzisiaj już nie zaskakują, ale Lila Moss weszła do tego świata przebojem, zdążyła już między innymi wystąpić w kampanii reklamowej Calvina Kleina. Wspólpraca z YSL Beauty to wejście na szczyt. Jaki wpływ na to miał fakt, że Lila jest córką Kate Moss, najbardziej rozpoznawalnej topmodelki początków XXI wieku?

Pozostało 91% artykułu
Ludzie
Stworzyła polską markę luksusową. „Projektantką zostałam trochę przez przypadek”
Ludzie
Polska architektka w Dubaju: nie dostaję próśb od klientów o złote żyrandole
Ludzie
Najbogatsza kobieta na świecie zdetronizowana. Triumf słynnej rodziny z USA
Ludzie
Wśród generacji Z rośnie nowy typ milionerów. Błyskawiczna kariera w ciągu roku
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Ludzie
Pokolenie „małych sukcesów”: dlaczego generacja Z nie chce iść w ślady rodziców?