Bvlgari, włoska marka należąca do grupy LVMH, oprócz biżuterii, zegarków i perfum, z których jest najbardziej znana, od kilku lat mocno inwestuje w rozwój swojej oferty hotelowej. Do już działających hoteli w 2022 dołączy kolejna, tym razem w Rzymie. To właśnie stąd wywodzi się firma, nie jest więc zaskoczeniem, że dla Bulgari to wyjątkowo prestiżowa inwestycja i – jak mówi Jean-Christophe Babin, prezes firmy – najbardziej luksusowe doświadczenie hotelowe w Rzymie.

W realizacji ambitny planów ma pomóc m.in. doskonała lokalizacja. Hotel powstanie w zbudowanym w latach 30. budynku wg projektu Vittorio Ballio Morpurgo, położonym w sercu dzielnicy Campo Marzio. W okolicy znajdują się m.in. Plac Hiszpański i Schody Hiszpańskie, a także flagowy sklep Bulgari na Via Condotti.

Za całość prac architektonicznych i wystrój wnętrz odpowiadać będzie studio architektoniczne Antonio Citterio Patricia Viel. Na najwyższych piętrach hotelu znajdzie się restauracja Il Ristorante, prowadzona przez Niko Romito, przez wiele lat nagradzanego trzema gwiazdkami Michelin jako szef kuchni w restauracji Reale, oraz Bvlgari Bar.

Do tej pory Bulgari otworzyło hotele w Mediolanie, Londynie, Pekinie, Dubaju, Szanghaju i na Bali. Kolejne mają powstać w najbliższych latach w Paryżu, Moskwie i Tokio.