Skala użycia tego typu produktów powoduje, że chusteczki stanowią problem dla środowiska, rzadko uświadamiany. Rozwiązaniem są chusteczki biodegradowalne, które mają takie same cechy, ale są bezpieczne dla środowiska, a dzięki nowym technologiom tworzonym w Polsce stają się bardziej dostępne dla niemal każdego konsumenta.
Jak pomóc klientom dokonywać świadomych wyborów?
W myśl najnowszych regulacji Komisji Europejskiej każde opakowanie chusteczek nawilżanych, które mają w składzie plastik, powinno być oznaczone symbolem „żółwika”. Ma to wspomóc konsumentów w dokonywaniu bardziej świadomych wyborów.
Tymczasem wielu z nich wciąż mylnie interpretuje oznaczenia na produktach. „Odpowiedzialnością nas, producentów, jest edukacja konsumentów, ale przede wszystkim dostarczanie coraz lepszych dla środowiska produktów” – uważa Gabriel Kermiche, prezes Ecowipes.
„Obserwujemy, że klienci coraz częściej poszukują produktów, które są eko, wykorzystują zrównoważone rozwiązania, a nawet weryfikują producentów pod kątem ich działań na rzecz środowiska. To dobrze, bo podejmując świadome wybory przy sklepowej półce mogą wywierać konkretny wpływ na wytwórców i dystrybutorów, a przez to wymuszać bardziej ekologiczną produkcję i ofertę handlową.”
Innowacyjność to podstawa
Właśnie na to już od dekady stawia Ecowipes – firma, która istnieje w Polsce od 10 lat i od początku swojej działalności skupiła się na produkcji przyjaznych dla środowiska artykułów higieniczno-kosmetycznych. To polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza na rynki całej Europy miliony produktów takich jak chusteczki, płatki, patyczki, włókniny itp. Na rynek polski produkuje ok. 40 mln chusteczek nawilżanych rocznie. 96% z nich jest biodegradowalnych.