Japoński minimalizm od lat uchodzi za symbol wyrafinowania i elegancji. Proste, funkcjonalne przedmioty, meble zaprojektowane zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej” i ubrania, które mają być estetyczne, funkcjonalne, ale nie epatować logomanią – taki styl zdobył popularność na całym świecie. Niemała w tym zasługa japońskiej marki Muji – producenta mebli, akcesoriów do domu, ale też ubrań, artykułów piśmienniczych czy przedmiotów niezbędnych w podróży
Przez lata Muji uchodziło za symbol udanego eksportu japońskiej estetyki. Teraz można odnieść wrażenie, że w tej machinie coś się zacięło. Europejski oddział marki ma kłopoty i ogłosił restrukturyzację — informuje brytyjski branżowy serwis The Business Desk.
Muji ogłasza restrukturyzację. Co dalej ze słynną japońską marką?
Firma Muji Europe Holdings, europejska odnoga japońskiego producenta mebli, ubrań i akcesoriów do domu, znalazła się w trudnej sytuacji i szykuje się do restrukturyzacji. Jako pierwszy informację na ten temat opublikował serwis The Business Desk.
Czytaj więcej
Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad temu stanowiły punkt odniesienia na rynku. Pozostają jedynie te tanie – i bardzo drogie. Z czego wynika ta zmiana?
Portal informuje o wielomiesięcznych opóźnieniach Muji Europe Holdings w spłatach wierzytelności. Ostatnie dane na temat stanu rachunków firmy pochodzą sprzed dwóch lat, a więc z apogeum pandemii — i wykazują 15 milionów funtów straty, czyli w przeliczeniu — ponad 17 milionów euro.