Pracodawcy znaleźli sposób na generację Z. „Instagramowe biura” to nowy trend

Przedstawiciele generacji Z nie przepadają za pracą z biura. Odpowiedzią wielu firm na tę niechęć są już już tylko udogodnienia w biurach, ale coraz częściej efektowne, „instagramowe” wnętrza, które świetnie wyglądają w social mediach.

Publikacja: 07.12.2023 11:15

Kolorowe, miękkie fotele i sofy oraz przestronne, dobrze doświetlone przestrzenie biurowe, które wyp

Kolorowe, miękkie fotele i sofy oraz przestronne, dobrze doświetlone przestrzenie biurowe, które wypełniają rośliny i oryginalne, stylowe dekoracje – tak chcą pracować przedstawiciele generacji Z.

Foto: MyHQ Workspaces Unsplash

Generacja Z powoli i niechętnie przekonuje się do pracy w biurze. Młodzi pracownicy preferują pracę zdalną, a przynajmniej hybrydową. Firmy na całym świecie starają się rozwiązać ten problem, aranżując w swoich siedzibach atrakcyjne, kolorowe przestrzenie biurowe, które z powodzeniem mogą służyć za tło instagramowych selfies.

Generacja Z woli „instagramowe biura” – czyli jakie?

Jak przyciągnąć młodego, zdolnego pracownika do biura i jednocześnie sprawić, aby jego praca była maksymalnie efektywna? Stworzyć dla niego przyjemne i atrakcyjne wizualnie biuro, do którego w ogóle będzie mu się chciało przyjść.

Teraz normą stają się już nie nowoczesne biurka z ergonomicznymi, przyjaznymi kręgosłupowi krzesłami, ale kolorowe, miękkie fotele i sofy oraz przestronne, dobrze doświetlone przestrzenie biurowe, które wypełniają rośliny i oryginalne, stylowe dekoracje. To wszystko brzmi jak gotowy przepis na przestrzeń odwracającą uwagę od podstawowego zadania pracownika, jakim jest wypełnianie zawodowych obowiązków, ale tak właśnie chcą teraz pracować „Zetki”.

Czytaj więcej

Generacja Z ma dość życia w stresie i presji. „Snail Girl” to nowy wzorzec

Bardziej niż którakolwiek poprzednia generacja, przedstawiciele pokolenia Z oczekują od swoich pracodawców, aby przestrzeń, w której mają pracować, była przyjemna i odpowiadała na ich indywidualne potrzeby. Dotyczy to nie tylko młodych pracowników branży kreatywnej, ale wielu innych sektorów.

Wygodne, atrakcyjne biura aranżowały już ponad dwie dekady temu takie firmy jak Microsoft, Google czy Facebook. W Polsce do tego pionierskiego grona należy firma Allegro. W biurach nie brakowało pokojów gier, siłowni, sali do ucinania sobie drzemek w pracy czy do uprawiania jogi. Przybyło też biur przyjaznym czworonogom.

W ich ślady szybko poszły inne przedsiębiorstwa: zarówno duże, zamożne korporacje, jak i niewielkie, ale solidnie dofinansowane startupy. Wtedy jednak przyświecał im nieco inny, choć równie cyniczny cel.

Chodziło bowiem o to, aby pracownicy – wówczas rekrutujący się przede wszystkim z grona milenialsów, wyszli z biura jak najpóźniej. Mając bowiem pod ręką rozrywki, które normalnie czekałyby na nich w domu czy bardziej ogólnie – poza biurem, nie mieli tak silnej motywacji, aby wyjść z pracy.

Biuro jak z Instagrama: nowy trend wśród generacji Z

Efektywność pracy również jest jednym z celów firm w niełatwej, postpandemicznej rzeczywistości. Teraz jednak priorytetem jest rozwiązanie jeszcze bardziej podstawowego problemu – zwalczenie niechęci młodych pracowników do przyjścia do biura.

W trakcie pandemii wielu pracowników – nie tylko zresztą tych najmłodszych – przyzwyczaiło się bowiem do pracy zdalnej w komfortowych, bezpiecznych warunkach własnego domu. Po pandemii nie chcą zmieniać tego stylu pracy.

Firmy starają się przyciągnąć chętne do pracy, ale nie lubiące fizycznych ograniczeń „Zetki”, wyposażając swoje biura w designerskie meble i gadżety oraz malując ściany w żywe, miłe dla oka kolory. Wszystkie te zabiegi mają sprawić, aby młodzi pracownicy czuli się tak, jakby byli trochę w pracy, a trochę na wakacjach.

Taki trend może wydać się nieco infantylny, ale jeżeli już firmie uda się przyciągnąć do biura pracownika, czerpie ona z tego jeszcze jedną korzyść – zwłaszcza w czasach ogromnej konkurencji na rynku pracodawców, kiedy „upolowanie” wartościowego pracownika jest bardzo trudne. Okazuje się bowiem, że zdjęcia z efektownie urządzonego biura, jakie pojawiają się na profilach pracowników w mediach społecznościowych, stają się darmową reklamą danej firmy jako pracodawcy.

Generacja Z powoli i niechętnie przekonuje się do pracy w biurze. Młodzi pracownicy preferują pracę zdalną, a przynajmniej hybrydową. Firmy na całym świecie starają się rozwiązać ten problem, aranżując w swoich siedzibach atrakcyjne, kolorowe przestrzenie biurowe, które z powodzeniem mogą służyć za tło instagramowych selfies.

Generacja Z woli „instagramowe biura” – czyli jakie?

Pozostało 90% artykułu
Design
Znana polska projektantka tworzy dla BMW. Jej dzieło pojawi się w całej Polsce
Design
Słynna marka w tarapatach. To ona wypromowała modę na japoński minimalizm
Materiał Promocyjny
Nowoczesny fotel relaksacyjny z funkcją masażu – czy to dobry wybór do salonu?
Design
Jedyne takie biuro w Polsce. W środku lalki Barbie i stoły do Scrabble'a
Design
„Szybka moda” wkracza do świata mebli. Trzy lata i kanapa na śmietnik
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO