Taka sama premia dla wszystkich pracowników. Słynny dom mody dzieli się zyskami

Francuska marka Hermès świętuje znakomity wynik w 2023 roku. W związku z tym każdy z 22 tysięcy pracowników firmy dostał taką samą premię, bez względu na stanowisko, wiek czy staż. „Chcemy dzielić owoce wzrostu z tymi, którzy pracują na ten sukces każdego dnia” – przekonują przedstawiciele firmy.

Aktualizacja: 16.02.2024 16:51 Publikacja: 15.02.2024 14:29

Butik Hermèsa w Paryżu.

Butik Hermèsa w Paryżu.

Foto: Cyril Marcilhacy; 2023 Bloomberg Finance LP

Branża luksusowa jest w większości wyjątkowo odporna na skutki kryzysu gospodarczego, a jednym z największych, o ile nie największym wygranym w tych  czasach jest francuska marka Hermès. Końcówka 2023 roku okazała się wyjątkowo pomyślna dla francuskiego domu mody. W nagrodę za te wyniki zarząd Hermèsa postanowił przyznać każdemu pracownikowi wysokie premie. Każdy pracownik dostanie taką samą kwotę. 

Hermès wprowadza równość. 22 tysiące pracowników z taką samą premią

Pracownicy wielu marek mają czego zazdrościć tym, których zatrudnia francuska marka Hermès. Zarząd firmy zapowiedział, że każda z ponad 22 tysięcy osób pracujących w strukturach firmy otrzyma 4000 euro premii.

Decyzja o wypłaceniu tak sowitych premii wynika ze świetnych wyników, które Hermès odnotował w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Przychody firmy w 2023 roku wyniosły 13,4 miliarda euro – o ponad 20 procent więcej w porównaniu z rokiem 2022.

Czytaj więcej

Wypalona generacja Z: dwudziestolatkowie są zmęczeni i chcą zmienić pracę

Kwota ta przełożyła się na zysk marki w wysokości 4,3 miliarda euro, co stanowi aż 28 procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wśród najlepiej sprzedających się produktów marka wymienia takie akcesoria jak rękawiczki, kapelusze i zegarki.

Najwięcej zysków przyniosła Hermèsowi sprzedaż na rynku azjatyckim, a zwłaszcza w Japonii. W ubiegłym roku w kraju tym marka podniosła ceny niektórych swoich wyrobów nawet o kilkanaście procent.

„Te dobre wyniki pokazują, jak bardzo pożądane są nasze kolekcje, odzwierciedlają one też poświęcenie i talent pracujących u nas kobiet i mężczyzn. Serdecznie im dziękuję” – napisał Axel Dumas, prezes zarządu marki Hermès.

Swoim wynikiem finansowym Hermès pobił na głowę takich rywali z branży luksusowej mody jak marki Chanel, Dior czy Louis Vuitton. Warto dodać, że posiadający między innymi markę Gucci koncern Kering zaliczył w 2023 spadek sprzedaży.

Hermès z rekordowym wzrostem. Luksus świetnie się sprzedaje

To nie pierwszy raz, kiedy pracownicy marki Hermès otrzymali tak hojną premię. Zarząd marki nagrodził ich również w lutym 2023 roku, przyznając im dokładnie taką samą kwotę jak teraz.

Tłem imponującego wyniku Hermèsa było wyraźne spowolnienie w branży dóbr luksusowych, które nastąpiło w drugiej połowie 2023 roku, a które zakończyło pandemiczny boom na wyroby luksusowe. Hermès okazał się jedną z tych marek luksusowych, które tego spowolnienia praktycznie nie odczuły.

Chwaląc się wyjątkowo udanym rokiem 2023, Hermès ogłosił jednocześnie swoją strategię na najbliższe miesiące, która ma mu zapewnić dalszy stabilny wzrost dochodów. Marka zapowiedziała, że podniesie w tym roku ceny swoich wyrobów o osiem-dziewięć procent.

W ubiegłym roku Hermès podniósł ceny o siedem procent na prawie wszystkich rynkach. Dwoma wyjątkami były Stany Zjednoczone, gdzie ceny wzrosły tylko o trzy procent, oraz Japonia.

Istnieje spore prawdopodobieństwo, że wyższe ceny nie zrobią na klientach marki zbyt dużego wrażenia i nie zniechęcą ich do kupowania torebek i innych wyrobów Hermèsa. Są one bowiem skierowane do klienteli dysponującej najgrubszymi portfelami, a więc takiej, która sama jest dość odporna na fluktuacje światowej gospodarki.

Biznes
Najbogatszy Europejczyk znowu na zakupach. Na celowniku słynna marka luksusowa
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Biznes
Najbogatszy Europejczyk rusza do Hollywood. Chce zarobić na rosnącej niszy
Biznes
Marka dla „młodych i pięknych” odradza się. Koniec z toksycznym wizerunkiem
Materiał partnera
Każdy sukces ma swoją cenę
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Biznes
Roszada w firmie najbogatszego Europejczyka. Do gry wchodzi generacja Z