Założona 70 lat temu marka Missoni uczyniła jej twórców multimilionerami. Wygląda jednak na to, że rodzinny biznes może zostać sprzedany. Taką informację podał Reuters.
Reuters: Rodzina Missonich rozważa sprzedaż rodzinnego biznesu
Missoni to jedna z marek, które wprowadziły sporo zamieszania w modzie lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Charakterystyczne, wzorzyste dzianiny zrewolucjonizowały podejście do projektowania ubrań – i zainspirowały następne pokolenia projektantów mody.
Wciąż żyje nestorka rodu Missonich, Rosita Missoni, 92-letnia współzałożycielka i prezeska firmy. W rękach rodziny znajduje się 59 procent udziałów w firmie, resztę należy do włoskiego funduszu inwestycyjnego FSI.
Czytaj więcej
Moda wkroczyła w „nową erę kosmiczną”. To ukłon do futurystycznej mody lat 60. oraz przełomu XX i XXI wieku. Świetnie przyjęta najnowsza kolekcja H&M przygotowana wspólnie z domem mody Rabanne pokazuje, jak duże było oczekiwanie na powrót „kosmicznej mody”.
Być może jednak struktura własności we włoskim domu mody znacząco się zmieni. Cytując wypowiedzi dwóch osób z bliskiego otoczenia firmy, agencja Reuters informuje, że zarząd Missoni zatrudnił firmę Rothschild & Co. (swoją drogą, również rodzinną) w roli doradcy finansowego. Celem ma być potencjalna sprzedaż firmy.