Mała rewolucja wśród siostrzanych marek Zary. Wszyscy chcą być teraz „premium”

Bershka, siostrzana marka Zary, zmienia logo, na bardziej nowoczesne i „luksusowe”. Podobną przemianę przeszła też inna marka koncernu Inditex – Pull&Bear. Marta Ortega Perez, córka twórcy koncernu, Amancio Ortegi, przejęła stery i zmienia firmę.

Publikacja: 28.04.2023 12:43

Mała rewolucja wśród siostrzanych marek Zary. Wszyscy chcą być teraz „premium”

Foto: Bershka/Youtube

Niedawno stery w hiszpańskim gigancie odzieżowym Inditex przejęła Marta Ortega Perez, córka założyciela firmy, Amancio Ortegi. Od tego momentu „rodzina” należących do Inditeksu marek (między innymi Zara, Massimo Dutti czy Pull&Bear) stopniowo zmienia swój wizerunek. Świętująca ćwierćwiecze marka Bershka ma nowe logo i zmienia nieco swój wizerunek.

Nowe logo: Bershka się zmienia

W rodzinie marek koncernu Inditex daje się odczuć powiew świeżości. To między innymi dlatego, że dobiegający 90-tki twórca Inditeksu, Amancio Ortega, przekazał władzę swojej 39-letniej córce, Marcie Ortedze Perez, która odważnie realizuje własny pomysł na wizerunek przedsiębiorstwa swojego ojca.

Czytaj więcej

Generacja Z przegrywa z drożyzną. Młodych nie stać na styl życia, o którym marzą

Ostatnie zmiany pod przewodnictwem dziedziczki fortuny hiszpańskiego miliardera dotyczą Bershki, marki popularnej zwłaszcza wśród młodych kobiet. W 25. rocznicę swojego powstania Bershka otrzymała nowe, bezszeryfowe logo.

Logo stworzyli projektanci z berlińskiej firmy typograficznej Dinamo Typefaces. Sięgnięto po ten sam typ czcionki, który od dobrych kilku lat adaptuje rosnące grono marek luksusowych.

W tym samym kierunku poszły między innymi takie marki jak Burberry, Saint Laurent, Berluti, Balenciaga, Fendi, Gucci, Valentino, Jimmy Choo, Maison Margiela czy Balmain. Dla kontrastu, młodzieżową Bershkę od samego początku pozycjonowano jako typową markę wpisującą się w sferę tak zwanej szybkiej mody. Zmiana loga ma więc sygnalizować odcięcie się od tego wizerunku i stanowić przepustkę do świata mody luksusowej.

Patrząc jednocześnie na najnowszą kampanię Bershki, wyraźnie widać, że kluczową grupą docelową nadal pozostaje dla niej młoda klientela. W trzeciej dekadzie XXI wieku są to przedstawiciele pokolenia Z, jasne jest jednak, że Marta Ortega Perez chce wynieść markę na nowy, wyższy poziom.

Inditex: Nie jesteśmy „fast fashion”

Podobne plany córka Amancio Ortegi ma w stosunku do pozostałych marek w „rodzinie” Inditeksu. Pragnie pozbyć się wizerunku koncernu szybkiej mody, który przylgnął również do Zary. To oczko w głowie Ortegi Perez, które przynosi Inditeksowi większość zysków.

„Nie uważamy się za część tego, co niektórzy nazywają »szybką modą«. To kojarzy się z masą niesprzedanych ubrań, w dodatku kiepskiej jakości i tanich — jesteśmy jak najdalej od tego” – powiedziała Marta Ortega Perez w niedawnym wywiadzie, którego udzieliła magazynowi „Financial Times”.

Również Zarze Ortega Perez chce zafundować awans do wyższej ligi, co objawiło się w niedawnej podwyżce cen produktów marki. Nowa polityka cenowa objęła zresztą też pozostałe marki z portfolio Inditeksu, między innymi Bershkę i Pull&Bear. Wynikło to nie tylko z kryzysu gospodarczego i zwiększonych kosztów prowadzenia biznesu, ale też ze względów czysto wizerunkowych.

Odświeżenie wizerunku zafundowano ostatnio również Pull&Bear – trzeciej najbardziej dochodowej marce w rodzinie Inditeksu, po Zarze i Bershce. Skierowany do młodych klientów i klientek Pull&Bear zyskał nowe, odświeżone logo z awangardowym emblematem, które stworzyli hiszpańscy projektanci ze studia Córdova Canillas.

Zmienią się również sklepy stacjonarne Pull&Bear. Począwszy od tego znajdującego się w hiszpańskiej A Corunii, wszystkie sklepy marki na całym świecie otrzymają inny, bardziej nowoczesny wystrój, który ma przypaść do gustu przedstawicielom generacji Z.

Niedawno stery w hiszpańskim gigancie odzieżowym Inditex przejęła Marta Ortega Perez, córka założyciela firmy, Amancio Ortegi. Od tego momentu „rodzina” należących do Inditeksu marek (między innymi Zara, Massimo Dutti czy Pull&Bear) stopniowo zmienia swój wizerunek. Świętująca ćwierćwiecze marka Bershka ma nowe logo i zmienia nieco swój wizerunek.

Nowe logo: Bershka się zmienia

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Najbogatszy Europejczyk znowu na zakupach. Na celowniku słynna marka luksusowa
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes
Najbogatszy Europejczyk rusza do Hollywood. Chce zarobić na rosnącej niszy
Biznes
Marka dla „młodych i pięknych” odradza się. Koniec z toksycznym wizerunkiem
Biznes
Taka sama premia dla wszystkich pracowników. Słynny dom mody dzieli się zyskami
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Materiał partnera
Każdy sukces ma swoją cenę