Zatrudniamy ludzi, którzy na co dzień tworzą, podejmują decyzje i wdrażają w życie działania – tu i teraz. Działamy szybko, konkretnie i elastycznie – nie praktykujemy serii nic nie wnoszących, całodziennych spotkań nad jednym tematem. Oferujemy i cenimy sobie otwartość na nowe rozwiązania i przyjacielską atmosferę.
Od początku swojej działalności firma Rodowita z Roztocza Sp. z o.o, nierozerwalnie powiązana jest z regionem Roztocza. Do tej pory na lokalne projekty społeczne i infrastrukturalne przeznaczyliśmy 1,5 mln zł. Dodatkowo regularnie wspieramy inicjatywy sportowe oraz kulturalne np. poprzez dedykowanie wody na wydarzenia lokalne, wsparcie uchodźców z Ukrainy przebywających na terenach Roztocza czy wysyłanie naszej wody w głąb Ukrainy. Osobiście ja i moja rodzina dodatkowo z własnych środków prywatnych wspieramy Ukraińców, którzy znaleźli schronienie w Krasnobrodzie. Aby wspierać lokalny rynek, od ponad dwóch lat z ramienia firmy prowadzimy program stypendialny dla lokalnej młodzieży. Program ma na celu wspieranie zdolnych, młodych osób i promowanie podjęcia pracy w przyszłości w naszym regionie oraz w naszym zakładzie produkcyjnym w Grabniku. Program dedykowany jest dla uczniów z Liceum Ogólnokształcącego w Krasnobrodzie, którzy pragną kształcić się dalej w kierunkach technicznych. Pozostajemy w stałym kontakcie z naszymi stypendystami, w czasie lata zapraszamy studentów do pracy w naszej fabryce na zasadach umowy zlecenie.
Firma musi zarabiać i rosnąć nawet w najtrudniejszych czasach, a ostatnie lata nie należą do spokojnych
JB: Firmy mogą rosnąć na wiele sposobów. Wzrost może oznaczać większe zyski, ale można też rosnąć, stając się na przykład magnesem na rynku pracy. Właśnie takie firmy chcę tworzyć – przyciągające utalentowanych młodych ludzi. W młodości byłem sportowcem, dlatego wierzę w siłę zespołów. Zawsze staram się podkreślać to, jak świetny zespołów inwestorów i pracowników udało się nam stworzyć.
Dawniej inwestorów interesowało przede wszystkim to, czy firma, w którą zainwestowali, dobrze funkcjonuje, czy menedżerowie działają właściwie z korporacyjnego punktu widzenia. To myślenie ulega jednak zmianie: nie możemy tracić z pola widzenia tego, jak firma wpływa na środowisko i na społeczność lokalną. Powinniśmy też dawać wszystkim takie same możliwości – od szeregowego pracownika po kierownictwo, to daje każdemu poczucie, że jest wartościowym elementem firmy. Talenty są wszędzie, ale czasem po prostu ich nie dostrzegamy. Jeśli nie dasz ludziom szansy zabłysnąć, nigdy nie odkryjesz ich pełnego potencjału.
W przyszłości widzę naszą firmę, jako produkującą jedną z ulubionych marek wód wśród Polaków, nowoczesną, szybko reagującą na potrzeby konsumentów i rynku. I wciąż będzie to firma, w której chce się pracować: dbająca o pracowników, środowisko i społeczność lokalną.