NoLo skrót od angielskich określeń „Non-Alcoholic” oraz „Low-Alcoholic” i odnosi się do koktajli, po które – zdaniem anailtyków – będziemy sięgać coraz częściej w 2022 roku.
Zwrot uwagi konsumentów ku lżejszym drinkom analitycy branży alkoholowej wieszczyli już rok temu i wygląda na to, że ten trend się utrzyma. To jedna z bardziej zmian pandemicznych. Z czego bierze się popularność NoLo?
NoLo: najpopularniejsze bezalkoholowe koktajle 2022 roku
Marka Bacardi opublikowała raport przedstawiający trendy, które będą dominować w 2022 roku. Co wynika z tych analiz? Ludzie coraz częściej wybierają drinki bezalkoholowe. Autorzy raportu przytaczają w tym kontekście wyniki badania Nielsena, które pokazują, że w 2021 roku po napoje bezalkoholowe i niskoalkoholowe (czyli wpisujące się w kategorię NoLo) sięgało aż 58 procent ludzi więcej, niż w roku 2020.
Czytaj więcej
Władze chińskie chcą przeciwdziałać rosnącej popularności alkoholu w Państwie Środka. Dlatego niektóre zachowania, w tym zachęcanie do picia, mają być odtąd karane. Czego nie będzie wolno robić Chińczykom?
Okazuje się więc, że wieczór w barze czy restauracji wcale nie musi oznaczać zamawiania drinków z alkoholem. Wykazujemy w tej kwestii swego rodzaju „fleksitarianizm”, tyle że dotyczący koktajli. Analogicznie do fleksitarianizmu jako sposobu jedzenia, w przypadku drinków częściej stawiamy na niebanalne koktajle bezalkoholowe, nie rezygnując jednak od czasu do czasu z tych klasycznych.