Wspólny projekt Lexus Polska i Legia Tenis. Cel: nowe gwiazdy polskiego tenisa

Kim będą następcy dzisiejszych wielkich gwiazd polskiego tenisa? Twórcy projektu Lexus Tennis Talents chcą wspólnie znaleźć odpowiedź na to pytanie. Pomóc ma w tym nowy projekt: Lexus Tennis Talents by Legia.

Publikacja: 14.02.2022 11:18

Tomasz Berkieta, Malwina Rowińska i Szymon Kielan – uczestnicy programu Lexus Tennis Talents.

Tomasz Berkieta, Malwina Rowińska i Szymon Kielan – uczestnicy programu Lexus Tennis Talents.

Foto: Materiały prasowe

Kiedyś piłka nożna i skoki narciarskie, dzisiaj – tenis. Lista dyscyplin, które stają się polskimi sportami narodowymi w ostatnich latach bardzo się zmieniła. Wszystko za sprawą sukcesów polskich tenisistów i tenisistek, którzy grają na najlepszych turniejach na świecie, a swoimi wynikami wprawiają w zachwyt komentatorów i kibiców.

Kim będą następcy obecnego „złotego” pokolenia polskich zawodników i zawodniczek? Odpowiedź na to pytanie chcą znaleźć twórcy projektu Lexus Tennis Talents by Legia, wspólnego przedsięwzięcia marki Lexus Polska oraz Legia Tenis. 

Lexus Polska zaangażował się w sport właściwie od początku obecności tej marki w Polsce.

Celem tego projektu jest stworzenie struktury wspierającej rozwój utalentowanych, młodych zawodników. Pomysłodawcy pomyśleli o każdym aspekcie: klub zapewni młodym tenisistom i tenisistkom pełną opiekę, dostęp do  fizjoterapeutów, psychologów, dietetyków, a także pomoc trenerów ogólnorozwojowych i możliwość korzystania z profesjonalnej obsługi menadżerskiej. W ramach projektu zawodnicy Lexus Tennis Talents by Legia będą korzystać z infrastruktury klubu, m.in. kortów, sal treningowych, sal do zabiegów fizjoterapeutycznych oraz strefy odnowy biologicznej.

Dzięki temu projektowi powstaje baza dla najbardziej utalentowanych zawodników, którzy będą walczyć o najcenniejsze tenisowe trofea. Obecnie w programie uczestniczy trójka nastoletnich polskich zawodników: Malwina Rowińska, Tomasz Berkieta i Szymon Kielan.

Lexus Polska i tenis

Lexus Polska zaangażował się w sport właściwie od początku obecności tej marki w Polsce. „Nie ma takiego projektu, z którego cieszyłbym się bardziej niż Lexus Tennis Talents by Legia. Nie traktujemy go jako produktu komercyjnego, ale prospołecznie. W dzisiejszym świecie sportu dotarcie do najwyższego poziomu jest bardzo trudne. Tenis jest elitarny, a my jako elitarna marka chcemy go wspierać. Dzieci muszą mieć przede wszystkim świetne warunki i bardzo dobrych trenerów. Najlepsi tenisiści znajdują się pod najlepszą opieką. Stworzymy zespół, który będzie w stanie zapewnić naszym juniorom drogę do spełnienia ich marzeń” - mówi Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe.

Dariusz Mioduski i Jacek Pawlak podczas konferencji inaugurującej działalność projektu Lexus Tennis

Dariusz Mioduski i Jacek Pawlak podczas konferencji inaugurującej działalność projektu Lexus Tennis Talents by Legia.

Materiały prasowe

Lexus wie ile pracy i czasu kosztuje dochodzenie do mistrzostwa i udowadnia to poprzez swoje produkty. Firma angażuje miliony euro w badania nad najnowocześniejszymi rozwiązaniami – ponad 20 lat trwały prace nad systemem hybrydowym w samochodach, teraz marka wprowadza do produkcji napęd wodorowy. 

Sport zaistniał w działalności PR-owej Lexusa kilkanaście lat temu: marka jest partnerem Turnieju PEKAO Szczecin, była też partnerem turnieju Fed Cup i Challengera BNP Paribas Polish Open w Sopocie, a także ostatniego warszawskiego WTA Polsat Warsaw Open czy cyklu Davis Cup.

Stworzymy zespół, który będzie w stanie zapewnić naszym juniorom drogę do spełnienia ich marzeń

Jacek Pawlak, prezydent Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe

Lexus Polska wspierał przez kilka lat młodzieżowy turniej Bogdana Tomaszewskiego, a także wiele turniejów lekarzy, adwokatów, czy architektów, organizuje także turnieje tenisowe Lexus Biznes Cup. Marka wspierała też od początku Marcina Gortata w jego spotkaniach w Polsce w ramach Marcin Gortat Camp.

To oczywiście działalność dla wzmocnienia wizerunku marki, ale także wsparcie dla organizatorów, tenisistów, a w efekcie – popularyzacja tenisa i sportu.

Tuż przed Wielkoszlemowym Wimbledonem w 2012 roku Lexus podpisał umowę sponsoringową z Agnieszka Radwańską (osiągnęła w nim finał) a w roku 2020 – przed Wielkoszlemowym Roland Garros z Igą Światek – który Iga wygrała.

Lexus Tennis Talents by Legia

Do współpracy z tenisowym klubem Legia, w którym trenują młodzi zawodnicy, Lexus Polska powrócił w ubiegłym roku. W ramach współpracy z klubem Legia, Lexus zainicjował powstanie Lexus Tennis Talents by Legia – to projekt, w ramach którego młodzi, utalentowani zawodnicy otrzymają w pełni profesjonalne wsparcie trenerów, fizjoterapeutów, dietetyków, trenerów ogólnorozwojowych.

Lexus na całym świecie kojarzy się z najwyższą technologią i troską o środowisko naturalne, a także – o klientów.

Mogą też liczyć na wsparcie w postaci samochodów, którymi będą poruszać się podczas wyjazdów na turnieje tenisowe. Wszystko ma służyć temu, by mieli komfortowe warunki do pracy i rozwijania swojego talentu.  

Lexus daje młodym tenisistom i tenisistkom poczucie, że stoi za nimi potężna firma i wszędzie na świecie, wychodząc na kort, mogą być pewni, że jest z nimi i kibicuje im całym sercem. Lexus pod każdą szerokością geograficzną kojarzy się z najwyższą technologią i troską o środowisko naturalne i o klientów, a samochody tej marki od początku postrzegane są jako produkty premium. 

„Współpraca z  Lexusem sprawi, że stworzymy coś wyjątkowego. Nasi najlepsi zawodnicy otrzymają wsparcie i będą mogli budować swoją przyszłość, a także historię Legii. Jest to świetny początek do wykreowania czegoś pięknego w polskim tenisie. Chciałbym podziękować prezesowi Toyoty Jackowi Pawlakowi za naszą współpracę. Jesteśmy sprawdzonymi partnerami i bardzo to doceniamy. Gratuluję także młodym zawodnikiem. Mam nadzieję, że będzie to dla nich przełomowy moment” – skomentował prezes Legii Warszawa Dariusz Mioduski.

„Znalezienie się w takiej grupie jest znakomitym uczuciem. Czuję się bardzo komfortowo i jestem zaszczycona z takiej możliwości. Mam nadzieję, że współpraca będzie długoterminowa i wspólnie osiągniemy nasze cele” – mówi Malwina Rowińska, jedna z najbardziej utalentowanych polskich juniorek.

Kiedyś piłka nożna i skoki narciarskie, dzisiaj – tenis. Lista dyscyplin, które stają się polskimi sportami narodowymi w ostatnich latach bardzo się zmieniła. Wszystko za sprawą sukcesów polskich tenisistów i tenisistek, którzy grają na najlepszych turniejach na świecie, a swoimi wynikami wprawiają w zachwyt komentatorów i kibiców.

Kim będą następcy obecnego „złotego” pokolenia polskich zawodników i zawodniczek? Odpowiedź na to pytanie chcą znaleźć twórcy projektu Lexus Tennis Talents by Legia, wspólnego przedsięwzięcia marki Lexus Polska oraz Legia Tenis. 

Pozostało 90% artykułu
Sport
Olimpijczycy apelują do firmy Nike. „Te buty będę musiała wyrzucić do kosza”
Sport
Marka sportowa zrywa z toksycznym wizerunkiem. Ugięła się pod presją klientek
Sport
Szwedzki pomysł może uratować narciarstwo. Trasy w tunelach i chłodzony śnieg
Sport
Netflix startuje z nową produkcją. Przygotował ją wspólnie z firmą Nike
Sport
Messi i Ronaldo razem w reklamie. Jak powstało zdjęcie, które rozpaliło kibiców?