Nowe koszulki Liverpoolu zrobiono w całości z butelek PET

Nike stawia na recykling, dlatego nowe koszulki Liverpoolu w stu procentach wykonano z przetworzonych plastikowych butelek

Publikacja: 17.08.2020 15:02

Nowe koszulki FC Liverpool wykonano z butelek PET

Nowe koszulki FC Liverpool wykonano z butelek PET

Foto: Curtis Jones, Jordan Henderson i Harvey Elliott z Liverpoolu w nowych koszulkach przed bramą stadionu FC Liverpool. Fot: Nike

Po zdobyciu mistrzostwa Anglii drużyna FC Liverpool skupia uwagę fanów piłki nożnej na całym świecie. Czy można wyobrazić sobie lepsze okazję do tego, by mówić o rzeczach ważnych, które mają wpływ na środowisko i życie nas wszystkich?

Firma Nike, dostawca strojów dla drużyny Juergena Klopppa, od pewnego czasu mocno akcentuje konieczność sięgania po rozwiązania zrównoważone i używania surowców pochodzących z recyklingu.

Nie są to jedynie słowa, Nike pokazał ostatnio choćby kilka modeli butów wykonanych z tworzyw, które jeszcze parę lat temu w całości trafiłyby na wysypiska, a obecnie stanowią główny wyróżnik kolekcji. Teraz jednak amerykańska firma postanowiła wykorzystać prezentację nowych koszulek FC Liverpool, by pokazać że, jeśli chodzi o zrównoważoną politykę, można pójść jeszcze dalej.

Nowe koszulki FC Liverpool: recykling w sporcie

Koszulki meczowe FC Liverpool w sezonie 2020/2021, które drużynie dostarczy Nike, będą wykonane z przetworzonych butelek plastikowych. To duża zmiana, w poprzednim sezonie stroje zawodników Liverpoolu wykonane były z nowej tkaniny poliestrowej.

Zobacz: Dom Innowacji: to pierwszy taki sklep Nike’a w Europie. Niesamowite wnętrza.

Nike opanował metodę przetwarzania butelek na tkaniny, ocenia się, że amerykański potentat na rynku odzieży sportowej rocznie przetwarza ponad miliard opakowań plastikowych.

"Koszulka FC Liverpool w sezonie 2020/2021 "

Koszulka FC Liverpool w sezonie 2020/2021. Fot: Nike

sukces.rp.pl

Przetwarzanie odpadów to część polityki Nike’a nazwanej „Move to Zero”. Jej celem jest zminimalizowanie wpływu na środowisko produkcji ubrań i butów.  Firma zakłada między innymi, że do 2025 roku będzie mieć fabryki w całości wykorzystujące energię odnawialną, że do 2030 roku, w zgodzie z treścią Porozumień Paryskich, o 30 procent ograniczy emisję gazów cieplarnianych, że 99 procent odpadów produkcyjnych będzie wykorzystane ponownie, a także że co roku będzie przetwarzać miliard butelek, by z uzyskanego w ten sposób materiału produkować stroje sportowe i buty z kolekcji Flyknit.

Nike Space Hippie: buty zrobione z odpadów

Kilka tygodni temu Nike zaprezentował zupełnie nową kolekcję butów Space Hippie, która jest wyrazem dążenia do bardziej zrównoważonej polityki. Kolekcje tworzą cztery modele oznaczone numerami, od 01 do 04. Ich cechy wspólne – wykorzystanie tworzyw z recyklingu do produkcji podeszw, cholewek i elementów amortyzujących.

Firma chwali się, że to produkty wykonane mniej więcej w połowie (w zależności od modelu) z materiałów pochodzących z odpadów, które jeszcze niedawno trafiłyby na śmietnik.

Po zdobyciu mistrzostwa Anglii drużyna FC Liverpool skupia uwagę fanów piłki nożnej na całym świecie. Czy można wyobrazić sobie lepsze okazję do tego, by mówić o rzeczach ważnych, które mają wpływ na środowisko i życie nas wszystkich?

Firma Nike, dostawca strojów dla drużyny Juergena Klopppa, od pewnego czasu mocno akcentuje konieczność sięgania po rozwiązania zrównoważone i używania surowców pochodzących z recyklingu.

Pozostało 86% artykułu
Sport
Finał cyklu Longines EEF Series na Służewcu: wielki sport w Warszawie
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Sport
Jak działa system pomiaru czasu podczas igrzysk olimpijskich w Paryżu?
Sport
Firma najbogatszego Europejczyka już wygrała igrzyska w Paryżu. Pełna dominacja
Sport
Certina partnerem tytularnym Polskiej Federacji Padla. „Nowy rozdział w rozwoju”
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Sport
Olimpijczycy apelują do firmy Nike. „Te buty będę musiała wyrzucić do kosza”
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni