Milion złotych za osobę: jak wyglądają ekspedycje do wraku „Titanica”?

Komercyjne ekspedycje podwodne od kilku lat robią furorę wśród żądnych przygód milionerów i miliarderów. Batyskaf „Titan”, który zaginął w pobliżu miejsca zatonięcia „Titanica” to jeden z przykładów tego rosnącego zjawiska.

Publikacja: 20.06.2023 13:37

Batyskaf „Titan” miał za zadanie dotarcie w pobliże spoczywającego na dnie Atlantyku wraku „Titanica

Batyskaf „Titan” miał za zadanie dotarcie w pobliże spoczywającego na dnie Atlantyku wraku „Titanica”.

Foto: AFP PHOTO / WOODS HOLE OCEANOGRAPHIC INSTITUTION / HANDOUT

Batyskaf „Titan” zaginął na północnym Atlantyku, w okolicy wraku „Titanica”, w okolicach kanadyjskiej Nowej Fundlandii. Miał zanurkować na głębokość blisko 4 kilometrów, by pasażerowie mogli zbliżyć się do miejsca spoczynku wraku „Titanica”.

Kontakt z załogą „Titana”, mierzącego 6,7 metra i ważącego ponad 10,5 tony, urwał się mniej więcej półtorej godziny po rozpoczęciu wyprawy w poniedziałek rano czasu polskiego. Zdaniem służb ratowniczych jednostka ma zapas tlenu, który wystarczy jedynie na kilka dni pod wodą.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Społeczeństwo
Topnieją fortuny chińskich miliarderów. Ten rok zapamiętają na długo
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Społeczeństwo
Narzędzie do wykrywania narcyzów podczas rekrutacji. Nowa broń pracodawców
Społeczeństwo
Europejscy giganci branży luksusowej liżą rany. Walka o 58 miliardów dolarów
Materiał Promocyjny
Pracownicy-opiekunowie – siła w organizacjach, która potrzebuje wsparcia
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Społeczeństwo
Słynny miliarder ma radę dla generacji Z. „Po prostu to zróbcie”
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni