Reklama
Rozwiń
Reklama

Milion złotych za osobę: jak wyglądają ekspedycje do wraku „Titanica”?

Komercyjne ekspedycje podwodne od kilku lat robią furorę wśród żądnych przygód milionerów i miliarderów. Batyskaf „Titan”, który zaginął w pobliżu miejsca zatonięcia „Titanica” to jeden z przykładów tego rosnącego zjawiska.

Publikacja: 20.06.2023 13:37

Batyskaf „Titan” miał za zadanie dotarcie w pobliże spoczywającego na dnie Atlantyku wraku „Titanica

Batyskaf „Titan” miał za zadanie dotarcie w pobliże spoczywającego na dnie Atlantyku wraku „Titanica”.

Foto: AFP PHOTO / WOODS HOLE OCEANOGRAPHIC INSTITUTION / HANDOUT

Batyskaf „Titan” zaginął na północnym Atlantyku, w okolicy wraku „Titanica”, w okolicach kanadyjskiej Nowej Fundlandii. Miał zanurkować na głębokość blisko 4 kilometrów, by pasażerowie mogli zbliżyć się do miejsca spoczynku wraku „Titanica”.

Kontakt z załogą „Titana”, mierzącego 6,7 metra i ważącego ponad 10,5 tony, urwał się mniej więcej półtorej godziny po rozpoczęciu wyprawy w poniedziałek rano czasu polskiego. Zdaniem służb ratowniczych jednostka ma zapas tlenu, który wystarczy jedynie na kilka dni pod wodą.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Społeczeństwo
Raport: Bardziej ufamy ulubionym markom niż rządom. Bo nas „słuchają”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Społeczeństwo
Co się stało z twórcą europejskiego giganta rynku mody? Tajemnica wyprawy w góry
Społeczeństwo
Kraj „opuszczonych domów”. Włochy dopadła epidemia pustostanów
Społeczeństwo
Znany profesor radzi pokoleniu Z, jak zrobić karierę. „Zacznij w dzieciństwie”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Społeczeństwo
„Zbuntowana” klasa średnia. Ten raport to dzwonek alarmowy dla branży luksusowej
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama