Najpierw darwinowska teoria ewolucji, a teraz między innymi układ okresowy pierwiastków, podstawy elektromagnetyzmu, trygonometria oraz zagadnienia związane z ochroną środowiska i demokracją.
Indyjska Krajowa Rada ds. Badań Edukacyjnych i Szkolenia opracowała nowe podstawy programowe dla starszych uczniów i studentów, usuwając z nich rozdziały i fragmenty dotyczące tego, co na całym świecie uważa się za najważniejsze zdobycze i podwaliny nauki. O sprawie poinformował amerykański magazyn „Nature”.
„Nature”: Indie rezygnują z uczenia w szkołach o pierwiastkach i ewolucji
W komunikacie indyjskiej Krajowej Rady ds. Badań Edukacyjnych i Szkolenia (National Council on Educational Research and Training) czytamy, że uczniowie w indyjskich szkołach potrzebują zmniejszenia ilości materiału do przyswojenia. Rada dostrzega też potrzebę stworzenia dla dzieci możliwości bardziej empirycznego zdobywania wiedzy i pobudzania kreatywności.
Zdaniem członków Rady sposobem na odciążenie przeładowanych informacjami głów uczniów i uczennic i uwolnienie drzemiących w nich pokładów kreatywności ma być usunięcie z programu nauczania szeregu podstawowych zagadnień naukowych.
Jak informuje „Nature” mowa między innymi o układzie okresowym pierwiastków, a także o szeregu klasycznych twierdzeń matematycznych czy kwestii dotyczących wpływu rozwoju przemysłu na stan środowisko.