Oto pierwszy bar sportowy dla kobiet. Messi czy Lewandowski nie mają tu wstępu

W Portland w stanie Oregon powstał pierwszy w USA bar sportowy dla kobiet – obejrzeć w nim można tylko rozgrywki lig kobiecych. Pomysł właścicielki okazał się bardzo dobry: w ciągu pierwszych 8 miesięcy działalności zarobiła blisko milion dolarów.

Publikacja: 17.05.2023 15:29

Sports Bra to pierwszy w USA bar sportowy dla kobiet. Za barem pracują tylko kobiety, a na ekranach

Sports Bra to pierwszy w USA bar sportowy dla kobiet. Za barem pracują tylko kobiety, a na ekranach można oglądać jedynie rozgrywki lig kobiecych.

Foto: Sports Bra/Facebook

Kobiety stanowią ponad połowę populacji i stanowią około 40 procent zawodowych sportowców na świecie, ale w sporcie wciąż obowiązuje dyskryminacja. W telewizji dominują transmisje rozgrywek z udziałem mężczyzn. Nie spodobało się to Amerykance Jenny Nguyen. Postanowiła to zmienić i otworzyła pierwszy w USA sportowy bar, w którym rządzą kobiety. Dosłownie i w przenośni. Historię Jenny opisał serwis CNBC. 

Pierwszy bar sportowy, w którym rządzą kobiety

Do decyzji o otwarciu baru Jenny Nguyen pchnęło zdarzenie, które miało miejsce w jednym z barów sportowych w Portland. Kobieta wraz ze znajomymi wybrała się do lokalu, by obejrzeć kluczowy mecz organizowany przez NCAA – organizację zajmującą się zawodami sportowymi amerykańskich szkół wyższych. Po namowach udało się przekonać barmana, by zmienił stację i włączył w barze mecz, ale tylko bez dźwięku i na małym ekranie.

Czytaj więcej

Światowy dzień pizzy 2024. Trzy pizzerie z Polski wśród najlepszych w Europie

Dziś Jenny Nguyen nie ma takich problemów. Na początku maja założony przez nią bar o nazwie The Sports Bra (tłum. Stanik sportowy) obchodził swoje pierwsze urodziny. Czym różni się od innych tego typu lokali? Rządzą w nim kobiety – dosłownie, ale nie tylko.

Serwowane piwa pochodzącą wyłącznie z browarów prowadzonych przez kobiety. Personel także jest kobiecy. Do tego emituje się tu wyłącznie rozgrywki kobiecych lig. Na ścianach, podobnie jak w innych barach sportowych, wiszą koszulki gwiazd, ale widniejące na nich nazwiska są żeńskie. Jak chwali się Jenny Nguyen, otwarty przez nią w Portland w stanie Oregon lokal jest pierwszym w kraju pubem pokazującym wyłącznie sport kobiecy. Przyjść może tu jednak każdy, również mężczyźni.

Wielki sukces The Sports Bra

Choć niektórym wydawać by się mogło, że taki format nie zdobędzie zbyt dużej popularności, to nic bardziej mylnego. Przez ostatni rok biznes szedł Nguyen świetnie, mimo niszowego modelu biznesowego i rekordowej inflacji, która spowodowała gwałtowny wzrost cen żywności i napojów. W ciągu ośmiu miesięcy bar zarobił 944 tysiące dolarów. 

– Było to opłacalne, nawet w pierwszym roku działalności – podkreśla w rozmowie z CNBC Jenny Nguyen Nguyen. Na stronie The Sports Bra przeczytać można, że jego misją jest „przygotowanie świetnego jedzenia, pysznych drinków i stworzenie miejsca, które wspiera, wzmacnia i promuje dziewczyny i kobiety w sporcie i społeczeństwie”. Właścicielka lokalu obiecuje, że będzie dążyła do tego, by transmitować w nim możliwie najwięcej kobiecej rywalizacji. Kiedy nie będzie w telewizji emitowany żaden kobiecy mecz, w barze puszczane będą wywiady czy podcasty z  kobietami. Jedno jest pewne – próżno szukać tu sportów męskich. Bo właścicielka zdecydowała – w ramach protestu – że nawet jeśli w telewizji nie będzie atrakcyjnego materiału, to woli wyłączyć odbiorniki.

Kobiety stanowią ponad połowę populacji i stanowią około 40 procent zawodowych sportowców na świecie, ale w sporcie wciąż obowiązuje dyskryminacja. W telewizji dominują transmisje rozgrywek z udziałem mężczyzn. Nie spodobało się to Amerykance Jenny Nguyen. Postanowiła to zmienić i otworzyła pierwszy w USA sportowy bar, w którym rządzą kobiety. Dosłownie i w przenośni. Historię Jenny opisał serwis CNBC. 

Pierwszy bar sportowy, w którym rządzą kobiety

Pozostało 86% artykułu
Społeczeństwo
„Urlop dla nieszczęśliwych”. Pomysł milionera na toksyczną atmosferę w pracy
Społeczeństwo
„Hollyweird” to nowy fenomen: rośnie wiara w wielki spisek gwiazd szołbiznesu
Społeczeństwo
Czy warto być lojalnym pracownikiem? Szef to wykorzysta – ostrzegają badacze
Społeczeństwo
Nowa obsesja generacji Z. Powinny ratować zdrowie, stały się symbolem zamożności
Społeczeństwo
Hopecore: nowy trend ma pomóc generacji Z walczyć z lękiem przed światem