Młodzi kibice na całym świecie uwielbiają gwiazdy piłki nożnej i chcą oglądać mecze, ale uwielbiają też zbierać kolekcjonerskie karty przedstawiające najlepszych graczy. Producent kart, włoska firma Panini Group, stała się dzięki temu światowym potentatem w branży produktów kolekcjonerskich poświęconych grom zespołowym, przede wszystkim – piłce nożnej.
Ten fenomen, znany w bardzo wielu krajach, przed wielkimi imprezami sportowymi, takimi jak mundial, przybiera na sile, a karty stają się rozchwytywanym towarem.
W Argentynie popularność kolekcjonerskich kart dla fanów futbolu doprowadziła do kryzysu – zapotrzebowanie na produkty firmy Panini przed mundialem w Katarze okazało się tak duże, że kart zabrakło w kioskach. Problem stał się tak poważny społecznie, że w poszukiwanie rozwiązania kryzysu musiał włączyć się rząd w Buenos Aires.
W Argentynie brakuje kart Panini
Na dwa miesiące przed zbliżającymi się Mistrzostwami Świata w Katarze, argentyńscy kibice są zaniepokojeni nietypową sytuacją. Tradycyjnie, przed jedną z najbardziej istotnych imprez piłkarskich na świecie, firma Panini przygotowuje serię pamiątkowych naklejek, albumów oraz figurek z piłkarzami. Tym razem okazało się jednak, że choć od rozpoczęcia oficjalnej sprzedaży minął już miesiąc, to w kioskach nadal próżno szukać gadżetów. I jest to sytuacja na tyle trudna, że kraj, jak piszą media, mierzy się z "narodowym problemem".
Czytaj więcej
Z okazji zbliżającego się mundialu władze Kataru zamówiły kilkadziesiąt dzieł u najsłynniejszych...