Zalando to niemiecki gigant e-commerce, obecny na 20 rynkach. Nie będzie przesady jeśli powiemy, że logo tej firmy znają miliony osób – to pomarańczowy trójkąt na białym tle. Niebawem będzie wyglądać inaczej – zniknie kolor biały. Zastąpi go lekki brąz papieru z recyklingu. Takie działania firma zapowiedziała w oficjalnym komunikacie.
Opakowania z papieru: Zalando rezygnuje z plastiku
Dotąd zamówienia Zalando wysyłało klientom głównie w opakowaniach plastikowych. Niebawem odbiorców w całej Europie czeka zaskoczenie, bo zakupy dotrą do nich w nowych, papierowych opakowaniach. Papier wykorzystany do ich produkcji ma certyfikat FSC, co oznacza, że surowiec wykorzystany do jego wykonania pozyskiwany jest w sposób zrównoważony.
Czytaj też: Całe Zalando bierze wolne w sierpniu. „Za pracę w pandemii”
Nowe opakowania testowano przez kilka miesięcy na rynku szwedzkim. Zostały dobrze przyjęte, więc teraz czas na kolejny ruch i wprowadzenie papierowych opakowań na wszystkich rynkach, na których działa Zalando, także w Polsce. Niemiecka firma daje sobie na to niewiele czasu – do końca pierwszego kwartału 2022 roku papier ma całkowicie zastąpić plastik. „To krok w stronę celu, którym jest dla nas eliminacja jednorazowego plastiku do 2023 roku” – czytamy w komunikacie firmy.
Plastik znika? Tak, ale nie całkiem
Białe był także pudła, w których Zalando wysyłało klientom większe zakupy. One też znikną, zostaną zastąpione przez pudełka z brązowego kartonu pochodzącego z recyklingu. Charakterystyczny logotyp pozostanie, ale będzie nanoszony farbą wodną, mniej szkodliwą dla środowiska.
Czy to znaczy, że Zalando całkowicie żegna się z plastikiem? Nie. W użyciu pozostanie folia, w którą zapakowane będą produkty wysyłane do klientów i klientek. Zdaniem przedstawicieli Zalando to nadal najlepszy sposób na to, by uchronić produkty przed wilgocią czy zabrudzeniem podczas transportu czy magazynowania.