Szukaj

Bernard Arnault na zakupach: przejął kolejne marki luksusowe

Koncern LVMH, do którego należą najbardziej znane modowe marki na świecie, właśnie dodał do tej kolekcji dwie kolejne: włoski dom mody Etro i streetwearową markę Off-White stworzoną przez Virgila Abloha.

Wygląda na to, że Bernard Arnault, jeden z najbogatszych ludzi na świecie, postanowił wybrać się na zakupy. Po kupieniu Tiffany’s i producenta sandałów Birkenstock, a także zwiększeniu udziałów we włoskiej marce butów Tod’s, przyszła kolej na Etro i Off-White. Obydwie luksusowe marki już są w rękach koncernu LVHM.

LVHM kupuje włoski dom mody Etro

Włoska gazeta „Il Sole 24 Ore” podaje, że L.Catterton, powiązany z LVMH fundusz inwestycyjny, kupił 60 procent udziałów Etro, wartych 500 milionów euro.

Czytaj też: Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce

W styczniu tego roku firma L.Catterton kupiła udziały w niemieckim firmie produkującej popularne sandały Birkenstock. W kwietniu 2021 roku, LVMH zwiększyło udziały w firmie Tod’s, słynącej z butów wysokiej jakości, o 10 procent.

Rodzina Etro – założyciele marki kupionej przez LVMH – dzięki wsparciu giganta chce silniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach azjatyckich. Założyciel marki, Gerolamo Etro, poinformował w oświadczeniu, że pozostanie w zarządzie firmy, a jego rodzina utrzyma mniejszościowe udziały.

Nowe rola Virgila Abloha w LVMH

Przedstawiciele LVMH poinformowali też, że zapadła decyzja o zwiększeniu do 60 procent udziałów w firmie Off-White LLC, do której należy znana streetwearowa marka Off-White. Reszta udziałów pozostanie w rękach jej założyciela, Virgila Abloha. Utrzyma on też pozycję dyrektora kreatywnego marki. Dodajmy, że Abloh jest też dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji Louis Vuitton, domu mody należącego do LVMH.

Efektem tych zmian jest też nowa rola dla Virgila Abloha. Przedstawiciele LVMH ogłosili, że Abloh będzie odtąd odpowiedzialny także za tworzenie nowych marek w ramach LMVH, a także za powiększanie istniejących o nowe segmenty: markowe alkohole, hotele czy biżuterię. Abloh pozostaje nadal dyrektorem artystycznym męskich kolekcji Louis Vuitton.

Koncern LVMH to potentat świata produktów luksusowych. Kontrolowany przez francuskiego miliardera Bernarda Arnaulta, ma w swoim portfolio marki alkoholowe, modowe, biżuteryjne, a także kosmetyczne. Do imperium LMVH należy m.in. Dior, Fendi, Loewe czy Berluti, a także marki ze świata alkoholi – Dom Perignon, Moët & Chandon, Hennessy czy produkowana w Żyrardowie wódka Belvedere.

Źródła: Business of Fashion, SCMP

Zamknij
Zamknij