Hejt w sieci to zjawisko, które dotyczy nie tylko świata polityki. Także właściciele restauracji borykają się z falami negatywnych recenzji, często niesprawiedliwych lub niesłusznych. Za niewielkie potknięcie obsługi czy szefa kuchni internauci są gotowi wystawiać lokalowi najniższą ocenę, co ma często fatalny wpływ na powodzenie restauracji, szczególnie na jej starcie.
Twórcy It's Good, nowej aplikacji do oceniania restauracji, podeszli do tematu w zupełnie inny sposób. U nich można zostawiać tylko pozytywne opinie na temat restauracji.
It’s Good — aplikacja wyłącznie z pozytywnymi recenzjami restauracji
Właściciele restauracji, szefowie kuchni i inne osoby pracujące w branży gastronomicznej z pewnością mają świadomość, jak wielka jest siła internetu w ich biznesie. Dobrze wiedzą, że pozytywne opinie w Google czy w serwisie Trip Advisor mogą być trampoliną do sukcesu, przyciągając nowych gości.
Z drugiej strony, czasem wystarczy tylko jeden druzgocący komentarz w internecie, aby skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do wizyty w danym lokalu. W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i notorycznego niedoboru wykwalifikowanego personelu internetowe recenzje spędzają sen z powiek właścicielom restauracji — zwłaszcza tych nowych.
Czytaj więcej
Nowojorska restauracja „Chef’s Table at Brooklyn Fare” straciła wszystkie 3 gwiazdki. Szczyciła się nimi od 12 lat. To finał zamieszania wokół restauracji, które trwało w ostatnich latach i które skończyło się sprawą w sądzie.