Nowa apka dla miłośników restauracji. Dozwolone będą tylko pozytywne recenzje

Startuje It's Good, nowa aplikacja dla miłośników dobrego jedzenia i dobrych restauracji. Jej twórcy chcą rozprawić się z hejtem – aplikacja ma umożliwiać umieszczanie wyłącznie pozytywnych recenzji restauracji. Inwestorem jest John Legend, znany amerykański wokalista.

Publikacja: 17.11.2023 10:53

It's Good to aplikacja dla miłośników restauracji i dobrego jedzenia, w którą zainwestował John Lege

It's Good to aplikacja dla miłośników restauracji i dobrego jedzenia, w którą zainwestował John Legend, znany amerykański muzyk soulowy.

Foto: Adrien Olichon Unsplash

Hejt w sieci to zjawisko, które dotyczy nie tylko świata polityki. Także właściciele restauracji borykają się z falami negatywnych recenzji, często niesprawiedliwych lub niesłusznych. Za niewielkie potknięcie obsługi czy szefa kuchni internauci są gotowi wystawiać lokalowi najniższą ocenę, co ma często fatalny wpływ na powodzenie restauracji, szczególnie na jej starcie.

Twórcy It's Good, nowej aplikacji do oceniania restauracji, podeszli do tematu w zupełnie inny sposób. U nich można zostawiać tylko pozytywne opinie na temat restauracji.

It’s Good — aplikacja wyłącznie z pozytywnymi recenzjami restauracji

Właściciele restauracji, szefowie kuchni i inne osoby pracujące w branży gastronomicznej z pewnością mają świadomość, jak wielka jest siła internetu w ich biznesie. Dobrze wiedzą, że pozytywne opinie w Google czy w serwisie Trip Advisor mogą być trampoliną do sukcesu, przyciągając nowych gości.

Z drugiej strony, czasem wystarczy tylko jeden druzgocący komentarz w internecie, aby skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do wizyty w danym lokalu. W dobie rosnących kosztów prowadzenia działalności i notorycznego niedoboru wykwalifikowanego personelu internetowe recenzje spędzają sen z powiek właścicielom restauracji — zwłaszcza tych nowych.

Czytaj więcej

Słynna restauracja straciła wszystkie trzy gwiazdki. Upadek gwiazdy gastronomii

Negatywne komentarze pozostawiają nie tylko rozczarowani, nadmiernie wybredni lub po prostu złośliwi goście. Recenzje szkalujące dany lokal publikują w internecie również osoby działające na zlecenie konkurencyjnych restauracji.

To właśnie z myślą o pracownikach lokali gastronomicznych — ale również o miłośnikach dobrego jedzenia — powstaje aplikacja o nazwie It’s Good. Ma być agregatem autentycznych, ale wyłącznie pozytywnych recenzji barów i restauracji z całego świata.

Twórcami platformy są popularny amerykański piosenkarz John Legend i przedsiębiorca z branży technologicznej Mike Rosenthal. Umieszczanie na It’s Good jedynie takich komentarzy, które chwalą jedzenie, wystrój i/lub obsługę w restauracji, jest kluczowym warunkiem korzystania z platformy. Nie będzie tu miejsca na żadne negatywne recenzje.

„Jeżeli nie masz do powiedzenia niczego dobrego, w ogóle tego nie mów” — brzmi dewiza autorów It’s Good na oficjalnej stronie aplikacji.

Tylko pozytywne opinie. Twórcy aplikacji It’s Good walczą z hejtem

Twórcy aplikacji It’s Good chcą przeciwdziałać internetowemu hejtowi, który szerzy się od dłuższego czasu w internecie, a którego ofiarami pada coraz więcej restauracji. Nie zawsze bowiem powodem zjadliwej recenzji — najczęściej anonimowej — jest niska jakość jedzenia czy obsługi w danym miejscu, ale z nieczyste zagrania ze strony konkurencji.

Można się zastanawiać, czy platforma agregująca wyłącznie pozytywne recenzje będzie wiarygodna, jednak projektanci It’s Good dobrze przemyśleli tę kwestię. Działanie aplikacji będzie się bowiem zasadzało na pewnej ekskluzywności grona recenzentów.

Możliwość publikowania recenzji będą miały wyłącznie te osoby, które wcześniej otrzymają specjalne zaproszenie. Grupa ta będzie się składała z miłośników dobrego jedzenia, influencerów, kucharzy, szefów kuchni i celebrytów, słowem — tych osób, którym zależy wyłącznie na wspieraniu godnych polecenia barów i restauracji.

Rekomendacje znanych osób mają być też sposobem na zwiększenie wiarygodności recenzji w oczach użytkowników. Twórcy It’s Good zapewniają jednocześnie, że pozytywne komentarze nie będą przybierać formy reklam. Chcąc dołączyć do ekskluzywnego grona recenzentów, można wysłać zgłoszenie stronie It’s Good — potem pozostaje już tylko czekać na oficjalne potwierdzenie i zaproszenie do publikowania recenzji.

Hejt w sieci to zjawisko, które dotyczy nie tylko świata polityki. Także właściciele restauracji borykają się z falami negatywnych recenzji, często niesprawiedliwych lub niesłusznych. Za niewielkie potknięcie obsługi czy szefa kuchni internauci są gotowi wystawiać lokalowi najniższą ocenę, co ma często fatalny wpływ na powodzenie restauracji, szczególnie na jej starcie.

Twórcy It's Good, nowej aplikacji do oceniania restauracji, podeszli do tematu w zupełnie inny sposób. U nich można zostawiać tylko pozytywne opinie na temat restauracji.

Pozostało 86% artykułu
Restauracje
„Gdzie są kobiety?” Szef przewodnika Michelin wskazał problem w branży gastro
Restauracje
Startuje pierwsza restauracja w kosmosie. Menu autorstwa słynnego szefa kuchni
Materiał promocyjny
PRIMITIVO: gwiazdy na otwarciu nowej śródziemnomorskiej restauracji w Warszawie
Restauracje
Rząd w Madrycie idzie na wojnę z hiszpańskim stylem życia. „To szaleństwo”
Restauracje
Kradzież stulecia w Paryżu. Zniknęły butelki wina warte miliony złotych
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił