Firmy farmaceutyczne prześcigają się w próbach stworzenia szczepionki, tymczasem świat mody szuka odpowiedzi na kryzys, testując materiały mogące ograniczyć przenoszenie koronawirusa. Niektóre sięgają po miedź, inne tworzą innowacyjne materiały. Przykładem może być ViroFormula – tkanina stworzona przez włoską firmę Albini Group.
Formuła skuteczna, ale na krótko
Współpracująca z wielkimi domami mody (Ermenegildo Zelda, Prada, Armani) grupa przygotowała materiał ze szwajcarską firmą HeiQ, która również może pochwalić się długą listą znanych zleceniodawców – od Ikei po firmę odzieżową Patagonia.
Fabio Tamburini, CEO Albini Group, przekonuje, że z wyglądu i w dotyku tkanina nie różni się od tych tradycyjnie stosowanych w modzie, nie ujawnia jednak informacji na temat struktury materiału ani jego cech, dzięki którym wirus jest niszczony.
Wiadomo jednak, że przed wdrożeniem materiału na szeroką skalę twórców ViroFormula czeka walka z największym problemem – krótkotrwałością efektu antywirusowego. Z testów wynika, że materiał zaczyna tracić swe właściwości po ok. 30 praniach.