Szukaj

Walka o digital: jak marka Patrizia Aryton radzi sobie z pandemią

Dyrektorka kreatywna marki Patrizia Aryton przekonuje, że obniżki, nowe kanały sprzedaży i intensyfikacja działań w internecie to najważniejsze sposoby na zwalczenie kryzysu.

Patrizia Aryton to polska marka rodzinna, która w ubiegłym roku świętowała swoje 30. urodziny. Wyspecjalizowana w nowoczesnych interpretacjach klasyki firma z powodu pandemii w ostatnich tygodniach była zmuszona do gruntownej zmiany strategii sprzedaży i komunikacji. Jak sobie z tym poradziła?

Internet pomaga w nowej normalności

Zmianę rozpoczęto od położenia nacisku na działania w internecie, sięgając po metody sprawdzone w krajach, w których koronawirus pojawił się wcześniej, oraz na intensywną promocję w mediach społecznościowych.

Przeanalizowaliśmy strategię wybranych firm sektora odzieżowego w Europie i w Chinach, następnie próbowaliśmy zaimplementować je do realiów naszego rynku. Te decyzje nie zrekompensowały utraty wartości sprzedaży w retailu, jednak w e-commerce udało nam się wygenerować 237% wzrostu w kwietniu i 152% w marcu mówi Patrycja Cierocka-Szumichora, dyrektorka kreatywna firmy.

Innymi sposobami wsparcia sprzedaży było uruchomienie kanału telefonicznego i konsultacji ze stylistkami, obniżki cen oraz wprowadzenie darmowej wysyłki. Jak mówi Cierocka-Szumichora, większość rozwiązań wprowadzonych w czasie kryzysu pozostanie w firmie także po ustabilizowaniu sytuacji.

View this post on Instagram

Monokolorowe zestawy i klasyka w nowoczesnym wydaniu to niekwestionowane hity już od kilku sezonów i tak zostanie jeszcze przez dłuższy czas. ? Dlatego warto inwestować w doskonałe krawiectwo i świetnej jakości tkaniny. ? Przy okazji przypominamy, że trwa wielka promocja – 30% na płaszcze, kurtki, żakiety i garnitury! ✨ Twoje zamówienie dostarczymy za darmo kurierem lub do paczkomatu, a Ty będziesz miała 30 dni na zwrot lub wymianę. ? ____ #patriziaaryton #aryton #stylizacja #polishfashionbrand #fashiondesigner #polishfashiondesigner #womanboss #fashionbrand #polskamarka #polskamoda #modapolska #wiosna2020 #kropki #groszki #polkadots #dots #beigeonbeige #kamel #bomberka #żakiet #zakiet #marynarka #jesteśidealnakiedyjesteśsobą #jestesidealna #jestesidealnakiedyjestessoba #jesteśidealna

A post shared by PATRIZIA ARYTON (@patriziaaryton) on

Miejsca pracy dzięki fartuchom 

Marka włączyła się też w pomoc szpitalom i placówkom medycznym, przygotowując dla nich kilka tysięcy maseczek ochronnych i fartuchów. Przeprowadziła też ogólnokrajowe akcje wsparcia służby zdrowia, przekazując część przychodu z zamówień internetowych czy sprzedaży wybranych produktów na walkę z epidemią koronawirusa.

Firma wdrożyła szereg rozwiązań, które miały zapewnić bezpieczeństwo pracowników, firm współpracujących i dostawców tkanin i komponentów. Część z nich może pracować zdalnie, inni podlegają nowym procedurom, pozwalającym na zachowanie bezpiecznego dystansu w miejscu pracy.  Z kolei sprzedaż fartuchów dla przedsiębiorców pomogła firmie pokryć fundusz płac za marzec i utrzymać 200 miejsc pracy.

Zamknij
Zamknij