W ciągu pierwszego weekendu po otwarciu butik Hermes w Kantonie na południu Chin osiągnął sprzedaż w wysokości 2,7 miliona dolarów – informuje serwis WWD. Wg wielu źródeł to rekordowy wynik jeśli chodzi o butik jakiejkolwiek marki luksusowej w tym kraju.
Czytaj też: Świat mody po pandemii: co nas czeka, gdy to się wreszcie skończy
Chiny wracają do normalnego życia
To istotna informacja nie tylko dla słynnego francuskiego domu mody. Sukces stopniowego „odmrażania” chińskiej gospodarki po pandemii koronawirusa może być też dobrym sygnałem dla innych marek luksusowych, dla których gigantyczny rynek ChRL od lat był głównym źródłem przychodu.
W ubiegłym tygodniu H&M i Nike poinformowały o systematycznym wzroście zamówień na rynkach azjatyckich. John Donahoe, dyrektor generalny Nike, powiedział, że baczna obserwacja chińskiego modelu wyjścia z kryzysu będzie cenną wskazówką co do tego, jak mogą wyglądać kolejne miesiące w innych regionach świata.