Hermes z rekordową sprzedażą po otwarciu butików w Chinach

Pandemia w Chinach bardzo powoli ustępuje. Mieszkańcy Państwa Środka po raz pierwszy od wielu tygodni ruszyli do sklepów. Efekt? Niektóre butiki marek luksusowych przeżyły oblężenie.

Publikacja: 14.04.2020 16:37

Fot: Modern Affliction/ Unsplash

Fot: Modern Affliction/ Unsplash

Foto: Fot: Modern Affliction/ Unsplash

W ciągu pierwszego weekendu po otwarciu butik Hermes w Kantonie na południu Chin osiągnął sprzedaż w wysokości 2,7 miliona dolarów – informuje serwis WWD. Wg wielu źródeł to rekordowy wynik jeśli chodzi o butik jakiejkolwiek marki luksusowej w tym kraju.

Czytaj też: Świat mody po pandemii: co nas czeka, gdy to się wreszcie skończy

Chiny wracają do normalnego życia

To istotna informacja nie tylko dla słynnego francuskiego domu mody. Sukces stopniowego „odmrażania” chińskiej gospodarki po pandemii koronawirusa może być też dobrym sygnałem dla innych marek luksusowych, dla których gigantyczny rynek ChRL od lat był głównym źródłem przychodu.

W ubiegłym tygodniu H&M i Nike poinformowały o systematycznym wzroście zamówień na rynkach azjatyckich. John Donahoe, dyrektor generalny Nike, powiedział, że baczna obserwacja chińskiego modelu wyjścia z kryzysu będzie cenną wskazówką co do tego, jak mogą wyglądać kolejne miesiące w innych regionach świata.

Powrót kupowania rewanżowego

Choć zdecydowanie za wcześnie by mówić o trendzie, Amrita Banta z firmy doradczej Agility Reserch już miesiąc temu dopatrywała się w zjawisku odpowiednika „kupowania rewanżowego”. To termin stworzony dla opisania wzrostu zamożności i popytu w Chinach lat 80., po latach nędzy, surowego maoizmu i wyniszczającej rewolucji kulturalnej.

Tym razem „kupowanie rewanżowe” to lista rzeczy, które zamożni Chińczycy zamierzają kupić po kwarantannie. Już pod koniec lutego, mimo ograniczenia godzin pracy, wzrost sprzedaży odnotowały luksusowe domy handlowe w Hanghzou na wschodzie Chin.

Marki zyskują też dzięki wzrostom sprzedaży w Internecie. Wg hongkońskiego dziennika „South China Morning Post” niektóre firmy, jak Estee Lauder, Lancome czy Nike w marcu na internetowej platformie e-commerce’owej Tmall zanotowały sprzedaż nawet dwukrotnie wyższą niż w marcu ubiegłego roku.

W ciągu pierwszego weekendu po otwarciu butik Hermes w Kantonie na południu Chin osiągnął sprzedaż w wysokości 2,7 miliona dolarów – informuje serwis WWD. Wg wielu źródeł to rekordowy wynik jeśli chodzi o butik jakiejkolwiek marki luksusowej w tym kraju.

Czytaj też: Świat mody po pandemii: co nas czeka, gdy to się wreszcie skończy
Pozostało 81% artykułu
Świat po pandemii
Raport: 4. falę pandemii najlepiej spędzić w Europie – ale nie w Polsce
Świat po pandemii
Tak zmienią się hotelowe śniadania po pandemii
Świat po pandemii
Po pandemii dresy szyją nawet słynni londyńscy krawcy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Świat po pandemii
Znika biurowy dress code: odtąd ma być wygodnie